Hej!
Jag köpte en Ceed SW 2010, som nu har gått närmare 6000 mil. Till min stora besvikelse hittade jag en rostbubbla under torkararmen, lagom långt in under bakrutan. Idag gjorde jag ett fynd till; vid bakluckehandtaget, där det ligger an mot plåten.
Har läst tråden här och jag kan inte bli annat än förbannad. Aldrig tidigare när jag köpt bil för dryga 200,000 kr har rosten kommit så snabbt. Redan första året krackelerade lacken på framdörrens handtag, vilket de fixade rätt fort på verkstan.
Sen la av AC:n av. Kunde inte producera kyla, oavsett om det var kallt eller varmt ute, det var en ljummen ström luft hela tiden.
Jag gillar KIA, det är fina bilar men tydligen kan inte koreanerna alla produktionssteg ännu, så jag kommer inte att välja KIA igen.
Några tips inför bokning av verkstadsbesöket?
/Anders
Annons
Re: Rostproblemen på Ceed
22Oj du måste ha en av de bättre ceedarna, som klarat dig så länge utan å få rost !
Skämt å sido! Det e tråkigt!
Mitt tips är att du öppnar luckan å kollar längst ner där plåten är bockad!
Där har du säkerligen rost! Vissa har ju fått vid bromsljuset med!
Kolla även alla gångjärn till dörrarna
Good luck...... You"ll ceed it
Skämt å sido! Det e tråkigt!
Mitt tips är att du öppnar luckan å kollar längst ner där plåten är bockad!
Där har du säkerligen rost! Vissa har ju fått vid bromsljuset med!
Kolla även alla gångjärn till dörrarna
Good luck...... You"ll ceed it
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
23har haft bilen sen 21 maj 2010 ej det minsta rost,efter 3,580 mil.har nu bytt till nya ceed sw crdi
24Titta väldigt noga på À-stolparna om det inte finns småorts där. Men det e lugnt Kia lackar över rosten.AM2010 skrev:Hej!
Jag köpte en Ceed SW 2010, som nu har gått närmare 6000 mil. Till min stora besvikelse hittade jag en rostbubbla under torkararmen, lagom långt in under bakrutan. Idag gjorde jag ett fynd till; vid bakluckehandtaget, där det ligger an mot plåten.
Har läst tråden här och jag kan inte bli annat än förbannad. Aldrig tidigare när jag köpt bil för dryga 200,000 kr har rosten kommit så snabbt. Redan första året krackelerade lacken på framdörrens handtag, vilket de fixade rätt fort på verkstan.
Sen la av AC:n av. Kunde inte producera kyla, oavsett om det var kallt eller varmt ute, det var en ljummen ström luft hela tiden.
Jag gillar KIA, det är fina bilar men tydligen kan inte koreanerna alla produktionssteg ännu, så jag kommer inte att välja KIA igen.
Några tips inför bokning av verkstadsbesöket?
/Anders
Kia Ceed är en skaplig bil, fast extremt rostkänslig. Största problemet är inte bilen utan Kia Sverige och en viss återförsäljarkedja. Jag håller med dig Anders. Köper aldrig detta märke mer som nybil.