Min sån lampa är paj, men kan lika gärna vänta med att byta ut!
Då hinner KIA kanske tillverka en med bättre plast, dessutom kanske bakluckan hinner
rosta så får jag den helt omlackad också!
När det är cirka 1-2 år kvar av nybilsgrarantin skall jag piska återförsäljaren med alla fel jag hittat!
Skall skrika högt å lågt, hota med anmälan reklamationsverket.
Skall ha tillbaks vart endra öre av de täta och ganska dyra servisintervallerna!
Annons
Re: Bromsljuset spricker och går sönder känt fel!
22Kan ju tillägga att startmotorn går bra och det finns bara två lägen - antingen starter den inte eller så hoppar den igång direkt som den ska!
23Mitt bromsljus har också spruckit upptäckte jag igår. 
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
24Upptäckte förra sommaren att det var spricka i mitt bromsljus, påpekade det vid servicen på hösten och det byttes utan problem på garantin. Plasten sprack ett par centimeter på varje sida om spolarmunstycket.
Cee'd 2010 ex aut komfort
25Sprucken ljusramp här med. Har redan fått bakluckan omlackad vilket ju känns ännu märkligare, att de inte fixade detta redan då. Om det nu finns en "fix" som gör att problemet inte uppstår?
Kia Ceed Crdi SW Komfort -11
26Jaha då var det dags igen då för spricka i bromsljuset, precis samma ställe denna gång. Trist!doctor skrev:Upptäckte förra sommaren att det var spricka i mitt bromsljus, påpekade det vid servicen på hösten och det byttes utan problem på garantin. Plasten sprack ett par centimeter på varje sida om spolarmunstycket.
Cee'd 2010 ex aut komfort
27Har detta på min med
Någon som vet vad ett nytt kostar? Försökt hitta på bildelsbasen men hittar inget 
28Jag bytte mitt bromsljus 3 gånger på garantin. Det spricker runt nozzeln som sprutar ut spolarvatten. Jag tror vatten trängde in bakom ljuset och när de frös så spräckte de plasten.
Sälj bilen så fort ni kan, den rostar på ställen som inte alltid syns (innifrån och ut). Jag har aldrig varit så mycket på verkstaden som när jag hade en Kia Ceed. Idag är jag glad ägare av en svensk bil, Kian höll på o göra mig tokig.
Sälj bilen så fort ni kan, den rostar på ställen som inte alltid syns (innifrån och ut). Jag har aldrig varit så mycket på verkstaden som när jag hade en Kia Ceed. Idag är jag glad ägare av en svensk bil, Kian höll på o göra mig tokig.