Jag har en Rio 2010 års modell har gått 5300 mil det smäller till vänster fram när jag kör på ojämn väg jag misstänker
att det kan vara fel på krängningshämmaren eventuellt fel på stötdämparen eller infästningen i styrlagret
Bakaxel
Det smäller någonstans i stötdämparna eller bakaxelinfästningar och det är ett klapprande ljud vid körning över små ojämnheter i vägen
jag upplever att bilen har blivit mer känslig för svackor i vägen fjädrar ner för lätt verkar vara för mjuk i fjädringen
Vid körning på grusväg så hoppar och skuttar bilen
? Vet någon vilken typ stötdämpare som sitter på bilen gas eller oljestötdämpare
Har någon mer samma problem som jag med sin bil
Är det någon som har fått bilen reparerad genom 7 års garantin
Annons
Re: Dålig fjädring och stötdämpare Kia Rio
2Hej! Vår ceed var sådär, vi fick nya stabbstag båda sidor, stötdämparlagring båda sidor och nya bussningar bytta på garantin.
Kia ceed sw crdi 2008
3Hur funkar garantin om man tycker att fjädringen känns dålig och framvagnen otight.
Kan man be dem kolla att allt är ok?
Hur länge gäller garantin för dessa fel?
Kan det vara ide att vänta till första besiktningen för att få det kollat?
Kan man be dem kolla att allt är ok?
Hur länge gäller garantin för dessa fel?
Kan det vara ide att vänta till första besiktningen för att få det kollat?
4Hej,
Har precis fått samma problem med min Kia Rio sport 2010. Det smäller bakifrån vänster samt att den är väldigt "studsig" på grusvägar. Någon som vet om garantin täcker detta?
Har precis fått samma problem med min Kia Rio sport 2010. Det smäller bakifrån vänster samt att den är väldigt "studsig" på grusvägar. Någon som vet om garantin täcker detta?
Dålig fjädring och stötdämpare Kia Rio
5Det är väl bara att boka tid och få det kollat, är det något fel borde det ju självklart gå på garantin 
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013