Har varit ägare av en Kia CEED SW diesel i två månader. Helt plötsligt på fredagen lägger kompressorn av till AC:n. Felsökning på verkstad på måndagen den 12 juli. Kan ej få igång utan tror att det är ngt elfel. Är välkommen tillbaka i mitten av augusti då värmen säkert gett sig iväg.
Ngn annan som har haft samma problem?
Annons
Re: Klimatanläggning
2Inte det du beskriver men däremot så upplever jag att de dagar som det är extra varmt nu så är luften mycket svalare, det blir inte riktigt samma kyla som annars. Det kanske bara är en mental sak, likaså pallar kanske inte utrustningen den höga värmen.gunake skrev:Har varit ägare av en Kia CEED SW diesel i två månader. Helt plötsligt på fredagen lägger kompressorn av till AC:n. Felsökning på verkstad på måndagen den 12 juli. Kan ej få igång utan tror att det är ngt elfel. Är välkommen tillbaka i mitten av augusti då värmen säkert gett sig iväg.
Ngn annan som har haft samma problem?
Jag utgår ifrån att det inte är nonchalans hos verkstaden och att det helt enkelt är först i augusti som de har tid att åtgärda felet? Finns det någon annan auktoriserad KIA-verkstad i trakterna kring där du bor som du skulle kunna testa att vända dig till istället?
Jag hoppas på en sval sommar!
3Martin
Jag tycker nog att kylan är mycket bra på ACn i Kian. Har fungerat ypperligt nu när det varit extremvarmt. Däremot så verkar det ta en stund innan den riktigt kalla luften kommer, vilket kan bero på dieselns låga varvtal. Varvar man motorn lite hårdare så kommer kylan riktigt fort och det blir snorkallt.
Jag tycker nog att kylan är mycket bra på ACn i Kian. Har fungerat ypperligt nu när det varit extremvarmt. Däremot så verkar det ta en stund innan den riktigt kalla luften kommer, vilket kan bero på dieselns låga varvtal. Varvar man motorn lite hårdare så kommer kylan riktigt fort och det blir snorkallt.
4Låter väldigt vettigt och så lär fallet vara också, ska lägga det på minnet nästa gång jag funderar över det. Tackar!JohanL skrev:Martin