Ja då var bilen inne igår på verkstaden för kontroll av de saker jag har anmärkt på och såhär ligger det till.
- stolvärme problemet är något som Kia håller på att ta fram just nu, bara inte klart ännu. Troligtvis får man själv kolla om lösningen är klar då troligtvis Kia inte kommer gå ut med en återkallelse på detta problemet.
- Angående karosskarvarna så var alla bilar på hela firman så, de gjorde det som gick att göra så lacken inte skaver men Kia tar inte detta på garanti för bilarna är inom toleranserna enligt Kia. Jag är nöjd, vet i alla fall med stor säkerhet att de flesta bilarna ser ut så och förhoppningsvis misstar ingen det för krockskada.
- Spolarmunstycken är tydligen så, inte mycket att göra. Det kommer kanske en förbättrad variant på den men än så länge oklart.
- Vad det gäller skrammelljudet bak under bilen så är det ett skönhetsfel som uppstår när dessa luft klaffar öppnar vid dörrstängning och på så vis låter de lite. Lite mer än på andra bilar men helt normalt. Inget som är löst i alla fall.
- Sen var det detta med framlyktorna fukt. Tydligen så bildas det mer fukt på led strålkastare för det blir inte så varmt att kondensen avdunstar som på vanliga strålkastare. Skulle ta foto på det när det uppstår igen så skulle de gå vidare med det till Kia.
Om jag summerar detta så är det ju inga stora problem men nu vet man hur allt står till och inte behöver oroa sig. Fick en bra diskussion med verkstadschefen där och ett mycket bra bemötande. De tog sig tiden att förklara allt och vi gick tillsammans igenom bilen och sakerna de kollat på och gjort.
Hoppas detta hjälper andra med liknande frågor eller problem. Tyckte i alla fall att verkstaden har gjort vad de kunnat och haft bra förklaringar på allt. Sen kan de ju inte hjälpa att Kia tar 6 månader på sig att ta fram en stolvärme som fungerar för nordiskt klimat
Det var allt från mig, ha en trevlig helg alla!