Finns väl redan trådar om detta i forumet, men här kommer min lilla lista:
*Dörrar som inte stänger ordentligt.
*Spolarvätskan som åker upp på rutan igen och dålig torkeffekt.
*Avsaknad av intervalltorkare eftersom automatiken inte fixar snö.
*Klen stereo. (Fixad med 2 slutsteg, baslåda och ny Kenwood-enhet. Tyvärr är inte originalhögtalarna riktigt OK men det verkar inte så kul att demontera dörrarna o fixa nya plastkoppar till nya bättre högtalare.

)
*Uselt ljus. (Fixat med xenonkonvertering och tre stora Hella med xenonkonvertering.)
*Litet bagageutrymme. (Även om jag tar bort baslådan som upptar 40% av volymen idag...)
Automatlåsningen av dörrarna, men vid första servicen får de programmera om det.
*Armstödet mellan stolarna borde gå att reglera i höjd/längd.
*Trots att bilen är så hög slår jag skallen i takkanten när jag sätter mig i bilen.
*Valde lilla dieselmotorn. Bilen är väldigt prisvärd i detta utförande men motorn är väl klen! Och drar ändå lite för mycket diesel. På 1700 mil snittar jag 0,72. Då är det en del husvagnsdrag och mycket stadskörning förvisso, men ändå!
*Färddatorn är ett skämt. Visar 1-1,5 dl för lite förbrukning. Varför ha den när den ändå inte är kalibrerad ordentligt?
*Att bilen körde sig självt i 47 km/t på en 40-väg förra veckan vilket kostade MIG 2000 kr.
*Den hårda plasten på instrumentpanelen är inte direkt premium...
*En flärpig pinne till motorhuven är lite vintage... Hade det varit så dyrt att sätta dit två riktiga hållare? (Såg att det går att fixa själv.)
Annars är det en förbaskat snygg bil och jag trivs kanon!