Annons
Re: Torkarblad SW-13
2Tycker mina tar grymt bra i fram, men den ibak är helt värdelös.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
4Upplever samma som du!
Min gamla SW -11, körde jag nästan 4000 mil och dom
funka klockrent när jag bytte in den.
Men nuvarande har jag inte ens kommit upp i 1000 mil
och tycker dom är "dåliga" redan! Jag har spolarvätska
genom jobbet och det har vart samma leverantör i alla
år jag jobbat, enda som skiljer är ju blandningen sommar/vinter.
Så tror ej där problemet ligger!
Min gamla SW -11, körde jag nästan 4000 mil och dom
funka klockrent när jag bytte in den.
Men nuvarande har jag inte ens kommit upp i 1000 mil
och tycker dom är "dåliga" redan! Jag har spolarvätska
genom jobbet och det har vart samma leverantör i alla
år jag jobbat, enda som skiljer är ju blandningen sommar/vinter.
Så tror ej där problemet ligger!
5Tycker mina tar perfekt.
Ska bara ställa om munstyckena så de sprutar mer mot mitten så hela rutan blir ren när man spolar.
Ska bara ställa om munstyckena så de sprutar mer mot mitten så hela rutan blir ren när man spolar.
6Jag tycker inte att de fungerar särskilt bra.
Har skrivit om det i en annan tråd också:
Torkarna på bilden är mycket sämre konstruerade än på förra bilen. Det är inte längre hela blad, utan det verkar vara klassiska blad, med plastspoilrar ovanpå. Det vänster bladet är mycket långt och det högra bara en snutt.
Om man kör på motorvägsfart blir inte rutan rentorkad. Som jag ser det är vindtrycket så stort att vattnet åker under torkaren på förarsidan. Rutan blir aldrig helt ren från vatten, det blir alltid lite fläckar kvar.
Torkarna på bilden är mycket sämre konstruerade än på förra bilen. Det är inte längre hela blad, utan det verkar vara klassiska blad, med plastspoilrar ovanpå. Det vänster bladet är mycket långt och det högra bara en snutt.
Om man kör på motorvägsfart blir inte rutan rentorkad. Som jag ser det är vindtrycket så stort att vattnet åker under torkaren på förarsidan. Rutan blir aldrig helt ren från vatten, det blir alltid lite fläckar kvar.
7På min 11:a så har nuvarande torkarblad suttit sedan leverans 110323. Ska byta dem ny på service i veckan. De tar t.o.m. bort insektsfläckar fullständigt...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
8buurt skrev:Jag tycker inte att de fungerar särskilt bra.
Vill göra att tillägg till mitt inlägg om torkare (se mitt tidigare inlägg).
Det räcker att jag kör i 60km/h, för att det ska skvätta vatten över hela rutan. Torkarna torkar fint, men det skvätter vatten över den vänstra, rakt i siktfältet.
Jag kan alltså inte få en fläckfri ruta efter att jag tex. spolat den.
Irriterande.
9Kan det vara så att spolarna är riktade fel som de var på min?
Då sprutar de så lågt att det träffar torkararmen och det som hamnar på den stänker sedan upp på rutan.
Bara en tanke.
Mvh piXal
Då sprutar de så lågt att det träffar torkararmen och det som hamnar på den stänker sedan upp på rutan.
Bara en tanke.
Mvh piXal
10piXal skrev:Kan det vara så att spolarna är riktade fel som de var på min?
Bara en tanke.
Mvh piXal
Hej!
Alltså det är en bra tanke, får kolla detta.
Tack för tipset!