Annons

Nybliven ägare av ceéd

1
Som en ny ägare och även likaså ny här på forumet vill jag bara skriva... Jag e efter en så pass kort tid (fick den i fredags 18/) mycket nöjd att vi skaffat en ceed. Den går efter all förväntan mycket tyst och fint. All den utrustning som man får med i denna bil e ju bra om vi jämför med andra märken, likaså garantier osv.
Hade innan ett "uddamärke", en Peugeot 307 sw -06 som vi hade i nästan 4 år utan ett enda problem...

Har läst igenom en del av era trådar här på forumet om div fel på bilarna och visst kan man ha otur att få en del fel på sin bil. Men det kvittar vilken bil man skaffar så kan problem uppstå. vare det e en Kia eller en Merca eller vad det nu e för en bil. Måndagsex finns i alla märken i stort sett...
Har en arbetskomis som nyligen skaffade en ny V70 som han maxutrustade. Hade den i en vecka sedan började det... In och ut från verkstad i säkert ett halvår. Fortfarande småfel som han har men inte orkar åtgärda.
Vill bara avsluta med att vi e jättenöjda

Mvh Fredrik med familj...
:D :D
Annons

Re: Nybliven ägare av ceéd

2
Kul att du också är nöjd, det är ju så att vi som är nöjda inte så ofta skriver om det utan det är när vi får problem och behöver hjälp som vi skriver.
Min Cee´d har gått över 1700 mil nu sedan årsskiftet (ja, den rullar mycket) och det har varit helt problemfria mil hitintills. Precis som du skriver så skall man nog ha lite tur också och inte få "måndagsbilen" men problemet är att veta vilken det är. Bilmärke ger ingen garanti, mina mest felbehäftade bilar har varit VW och Ford (Galaxy som egentligen är en VW Sharan). Problemfria har varit en del mer udda bilar som Citroen Xsara Picasso och kanske mindre förvånande Mazdor 626.
Hoppas att din Kia kommer att vara lika problemfri och trevlig som min hitintlls varit, de små egenheter varje bil har vänjer man sig snart med och varje gång jag tankar den känns det bra med under 0,5 l/mil !

4
För att inte skrämma nya Ceedägare så är det oftast de med fel på sina bilar som skriver i forum. De som har felfria Ceed (eller vilket märke som helst i resp. märkesforum) brukar inte synas. Så för oss som har felaktiga bilar så lär det gå många tusen som har felfria bilar.

Ett forum skulle aldrig avskräcka mig från att köpa en bil jag spanat in.
Men om man får några problem med bilen är ju märkesforum guld värda eftersom man där ser hur andra blivit bemötta när de på verkstad påpekar felen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Hämtade våran cee´d i onsdags. Otroligt nöjd än så länge (22mil). Väldigt skön att köra och den lilla dieselmotorn tycker jag är otroligt pigg, ändå så är dom lite slöare innan dom är inkörda.
En snygg bil med bra utrymmen.

En sak jag funderar över på färddatorn är snittförbrukningen, hur ofta nollställer den sig?
Om man vill se förbrukningen för varje tur man åker, måste man nolla den innan man drar iväg då?
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

6
Linkan skrev:Hämtade våran cee´d i onsdags. Otroligt nöjd än så länge (22mil). Väldigt skön att köra och den lilla dieselmotorn tycker jag är otroligt pigg, ändå så är dom lite slöare innan dom är inkörda.
En snygg bil med bra utrymmen.

En sak jag funderar över på färddatorn är snittförbrukningen, hur ofta nollställer den sig?
Om man vill se förbrukningen för varje tur man åker, måste man nolla den innan man drar iväg då?

Du får nollställa den själv.

8
zebson skrev:Hur mycket har ni betalat för eran ceed? Jag betalade 180000kr, men nu, en månad senare, så sänker dom priset till 160000kr.
HU GO E DEN DÅ???? :evil:
Kan man göra något åt saken tro?
Ceed? ceed CRDI? ceed SW? ceed SW CRDI? pro_Ceed?
Komfortpaket? Businesspaket?
kia optima sw gt line 2017

10
Har nu haft bilen i ca 2 veckor o e fortfarande supernöjd... Kunde inte valt bättre :lol:
Hängde på et släp o körde ner till brädgården. Märkte direkt en skillnad med tomt släp jämfört med vår fd bil, en Peugeot 307 sw 2,0 bensin 140 hk. Den sackade nästan med tomt... Med last fick man jobba med växellådan.
Ceéden bara tuggade sig fram med ett fullt lass med brädor. Ut på motorväg o in med femman... För en bil med 1,6liters motor.. Mycket förvånad, plus låg förbrukning. Helnöjdd :D