Annons

Dieselvärmare

1
Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 2012
Jag har för avsikt att få en Webastovärmare inmonterad.
Nu till min fundering hur ska man ha reglagen inställda på en Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 2012
eller finns det någon form av automatik så man inte behöver bry sig ??
Optima 2017 GT-Line
Annons

Re: Dieselvärmare

2
Jag fick med lite info när jag fick min monterad.
Automatiskt är det inte.

Min brukar jag ha inställd på "pil lätt uppåt" :oops: Vet ju inte vad den heter :D
Och sen fläkthastighet plus värme lite beroende på om hundarna sitter i eller inte.

Jag beställde min så jag kan styra den med mobilen, hur skönt som helst!

7
Fick priser på mellan 18,5-22 när frågade runt förra veckan på webasto med fjärr.
Köpte istället en komplett ny sats på tyska ebay med 5,2kW värmare plus mellan fjärren T91 för 5.300 sekiner. Tillkommer fordonsspecifika monteringssatsen för 1400 kr till det

Dieselvärmare

8
xsive skrev:Fick priser på mellan 18,5-22 när frågade runt förra veckan på webasto med fjärr.
Köpte istället en komplett ny sats på tyska ebay med 5,2kW värmare plus mellan fjärren T91 för 5.300 sekiner. Tillkommer fordonsspecifika monteringssatsen för 1400 kr till det
Vad kostar installationen då?
För det är väl inte så enkelt att montera själv eller?

9
Offert jag fått från Webasto auktoriserad verkstad ligger på 7.000 för montaget vilket ger totalkostnad för mig på
ca 14.000.
Det går att installera själv om man har tillgång till en lyft hemma eller hos en kompis men ganska mycket skall rivas för att få dit den. Sitter ju framför vänster framhjul. Bort med frontens plastdelar, innerskärm, nedre delen instrumentpanel förarsida, baksäte. Skall dras ny dieselmatning från tanken. Men visst, är man händig gör man det på en helg..
Ingenting av installationen är direkt komplicerad.