Har en polo tdi som jag kör till jobbet med (8 mil per dag) och ligger jag runt 90 så drar den o.48
men kör jag 100 så sticker det iväg 0.56-0.57.kian som är furirens bil ligger jag i 90 så ligger den
på 0.4 det tycker jag är bra, Har aldrig kommit under 0.4 med polon (landsväg). Kian går tystare
och snålare en polon . Polon är en 08 men går problem fritt så man hoppas att kian går lika
problemfritt. kian är 2010 grdi sw som gått 17 mil. skulle vara kul om någon kört mer en 17 mil
kunde skriva om positiva/negativa intryck om sin kia.Fick lite ont i magen efter alla som skriver
om lackskador på bakluckan och blästringsskador på dörrar. Har alla fått det?
Annons
Re: snål bil
2Hej, hade också läst om blästringsskadorna, när jag hämtade ut bilen för vå veckor sedan såg jag att de hade monterat en transparent skyddstejp bakom bakdörrarna för att skydda mot grussprut, kommer att följa tråden och kontakta ÅF när KIA har en lösning, men problemet är känt och garantierna långa så jag ligger inte sömnlös, det är ju ett uppenbart ursprungsfel.
efter 80 körda mil ligger jag på 0,55, då pendlar jag mestadels landsväg 2,5 mil/dag. hittils postiv av bilen, vaxade den igår och såg inga skador.
efter 80 körda mil ligger jag på 0,55, då pendlar jag mestadels landsväg 2,5 mil/dag. hittils postiv av bilen, vaxade den igår och såg inga skador.
Re: snål bil
3Låg faktiskt sömnlös i natt p.g.a. detta. Beställde en CRDI i fredags och har missat detta med blästringsskadorna. Men detta lugnade mig en del och jag hoppas att inte alla har problem med detta.Roger Å skrev:Hej, hade också läst om blästringsskadorna, när jag hämtade ut bilen för vå veckor sedan såg jag att de hade monterat en transparent skyddstejp bakom bakdörrarna för att skydda mot grussprut, kommer att följa tråden och kontakta ÅF när KIA har en lösning, men problemet är känt och garantierna långa så jag ligger inte sömnlös, det är ju ett uppenbart ursprungsfel.
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare