Annons

Re: Lite små defekter

11
Roli skrev:Har ockå letat efter "påsar" i bilen. Var står dessa omtalade i instruktioinsboken. Har också "halvskinnsklädsel".

Har nu fotat instruktionsboken, det är till och med så att dem skall vara inbyggda i bilen. Det är dem inte på min i alla fall. Och Kia vet inte om det heller då dem hänvisar till lösa påsar.

Avsnittet står på sidan 3:11. Bilden kommer senare då jag måste förminska den först.
Tomma tunnor skramlar alltid mest!

IMPERIAL CROWN 1966
KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW PREMIUM 2012
KIA CEED 1,6 CRDI EX 2008
Annons

13
Har en 2010 men har inte sett några påsar eller läst om det i min manual. Däremot står det att man ska vara noga med att stoppa ner bälteslåsen i fickorna mellan sittdynan och ryggstödet och haka fast bältena i hållarna på sidorna av ryggstödet.
Skiljer det sig mellan kombin och den vanliga modellen jag har och mellan årsmodellerna? Kunde dock notera ett märke ca 10cm upp och ca 5 cm från kanten nere till höger på tygklädseln på mittryggstödet. Är det där ni fått hål på era klädslar?
Cee'd 2010 ex aut komfort

16
Vill varna för detta. Har en 2010 kombi med tygklädsel. Bälteslåset i mitten ligger högre än sätesnivån därför
Att golvet är högre just där. Detta gör att det blir hål i sätet. Extra känsligt om det är något tungt just över denna plats.
Finns inga påsar och tror ändå inte det skulle hjälpa. Det är en felkonstruktion.
Kia säger att skavmärket beror på att man fäller sätet fel. Jag vet hur man fäller sätet och har gjort rätt varje gång.

17
Alltså det står ingenting om några påsar! Utan man skall föra ner låshållaren så den inte är över sätet !
Och blir klämd när man fäller ryggstödet!
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5