Annons

Pioneer AVIC-F840BT, bra eller anus?

1
Jag är ny med Sportage och nöjd. Dock var jag "tvungen" att välja den modell utan Navigation, DvD och backkamera. Det fanns fler anledningar till detta, men främst att det ej hade gjort att jag kunde använda mig av kampanjrabatten vid tillfället för köpet, stereon hade då blivit sjukt dyr.

Nu var jag idag förbi min lokala KIA handlare och de lät meddela att KIA kommer med en ny variant av enhet som finns anpassad för montage i Sportage. Jippi, var min första tanke.

Enheten som kommer är en Pioneer AVIC-F840BT och är anpassad för att fungera med alla saker som normalt fungerar i en KIA så som röststyrning, ratt m.m.

Dock när jag nu sitter i min stillhet i hemmet och tänkte leta rätt på mer information kan jag ej hitta det. Jag hittar en liknande modell på Pioneers hemsida som heter AVIC-F940BT, de båda delar samma manual så de är väldigt lika, men kan ej hitta skillnaderna. (läs jag slutade läsa manualen när jag såg att den var 600 sidor lång, hehe)
http://www.pioneer.eu/se/products/25/11 ... /page.html

Jag tänkte fråga om det är någon mer som tittat på denna enhet och om ljudet från den är bra.
Annons

Re: Pioneer AVIC-F840BT, bra eller anus?

5
Jag vet faktiskt inte om det är möjligt, men tror inte att det ska vara några bekymmer. Den funktionen går nog även att koppla bort om man ej vill ha den.

Jag har liter olika prisuppgifter, men kring 10 000:- exkl montering men med all monteringsmaterial.
Det fanns lite tillbehör med med backkamera osv.

Känslan som jag får är att denna känns bättre, eftersom den är utprovad av KIA, framför en från Kina eller så.

Jag håller med dig Niklas om att skärmen är aningen lite. Det som dock är intressant är att kia med andra ord har tagit fram en monteringsram som passar en standard dubbel DIN enhet. Man borde därmed kunna utöka sitt val och då få en modell med större skärm. :)