Annons
Annons

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

12
Jag har beställt en Sportage, men försenad leverans men snälla Svenska Bil i Akalla har gett mig en lånebil, Ceed extra allt, en trevlig bil men jag har på 30 mil haft 2 fel, det innanför hastigetsmätaren typ färddatorn tändes inte en gång vid uppstart, omstart löste det. Det andra felet, om man via ratten byter upp/ner på de inprogrameeade kanalen kommer jag från 12 till typ 5, sen börjar dn om på 12 igen trots att det finns kanaler på 1-4.

Inga stora saker, som helhet en mkt trevlig bil, bra komfort men tycker nästan min gamla V70 från 99 går tystare.

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

13
Hej.
Haft min sw 2013 komf. nu ca 2 veckor och är väldigt nöjd. Tyst precis som ni påtalar och bekväm.
Her dock 2 saker som jag tycker Kia ska utveckla. Rattvärmen som är helt perfekt skulle ha 2 inställningar. jag upplever den bli lite för varm om man inte har handskar på sig, så 2 lägen vore bra för och utan handskar.....
tycker också en sådan skitsak som att när jag slår av tändningen stannar vindrutetorkarna mitt i rörelsen (jo jag vet att detta är användar orsakat) , i min senaste Opel Astra så gick alltid rörelsen färdigt, även bakrutetorkaren gjorde så, styrs säkert bara av canbus:en vore säkert bara en progremeringsak av kia.
Där fick ni 2 utvecklingstankar från mig Kia :thumbup:

Annars så har jag bara gott och säga om bilen. Kvalitetskänslan är mycket hög i bilen. Material,ljud osv
KIA Ceed SW 2013 sirius silver

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

15
Vi hämtade ut våran nya Cee'd SW för några veckor sedan. Underbar bil, vi hade en '10 förut, och det känns som hemma men fräscht och uppdaterat! Fortfarande skön att köra, och minst lika dieselsnål. Visst, vägljudet finns ju tyvärr fortfarande kvar, men det kan vi leva med.

En grej som jag har märkt däremot, och är nyfiken på om fler har upplevt, är att det låter inte så bra om stereon när man kör Bluetooth. Det låter liksom som att diskantelementen är trasiga, det knastrar lite om dem, eller hur man ska förklara det. Någon mer som har upplevt detta? Jag har testat med flera olika telefoner, har bara haft tillgång till olika versioner av iPhone hittills, men det låter likadant. Genom aux-ingången, CD-skiva och radio låter däremot som det ska.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Någon som haft "nya" ceed ett tag och upptäckt några fel?

18
Hej! Var och hämta ut en ny ceed idag (2013) sw grdi och byte in den gamla ceeden (2010 sw grdi) så nu får man se om man har lika bra tur med den nya(grymt nöjd med 2010 an). :) Gav 225tkr med drag,vinterhjul och m+k värmare.Lite lustigt att dom har ökat på servicen till 2år eller 3000mil men för oss blir det okej om dom nu inte tar hutlöst betalt när det blir dags för service :(
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Skriv svar

Återgå till "Problem"