Hej,
ville bara introducera mig på forumet. Köpte en ny Sportage 1.7 CRDi EX 2012 med Nav paketet och takfönster i söndags på Svenska Bil i Akalla och hämtade den igår den 10:e. Färgen blev dark Gun Metal. Detta blir min första Diesel också.
Har kollat mycket om vad som har skrivits om Sportage på nätet innan jag bestämde mig och det som verkligen fick mig att bestämma mig var en Car review film på youtube från Irland: http://www.youtube.com/watch?v=F5IZYnIvgZk
Då jag tidigare har varit Volvo ägare i en massa år och haft 3st på rad, 740, S70 samt sist en V70 så har jag varit lite rädd för att lämna Volvo med sin erkända kvalitetskänsla. Har tittat mycket på olika SUV sista tiden och då jag inte är miljonär så har jag inte råd med en ny XC60 eller XC90 så valet föll på Kia Sportage för att den är snygg, alla positiva saker som skrivs på nätet samt den otroliga garantin som medföljer KIA.
Hittills efter första dagen så är jag supernöjd förutom stereon som envisas med att byta frekvens hela tiden fast jag har förvalt Radio Stockholm och den byter till Radio Uppland eller Västmanland.....
mvh/ Anders
Ny på forumet och ny ägare till en Sportage
1KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal