Annons

Ny på forumet och ny ägare till en Sportage

1
Hej,

ville bara introducera mig på forumet. Köpte en ny Sportage 1.7 CRDi EX 2012 med Nav paketet och takfönster i söndags på Svenska Bil i Akalla och hämtade den igår den 10:e. Färgen blev dark Gun Metal. Detta blir min första Diesel också.

Har kollat mycket om vad som har skrivits om Sportage på nätet innan jag bestämde mig och det som verkligen fick mig att bestämma mig var en Car review film på youtube från Irland: http://www.youtube.com/watch?v=F5IZYnIvgZk

Då jag tidigare har varit Volvo ägare i en massa år och haft 3st på rad, 740, S70 samt sist en V70 så har jag varit lite rädd för att lämna Volvo med sin erkända kvalitetskänsla. Har tittat mycket på olika SUV sista tiden och då jag inte är miljonär så har jag inte råd med en ny XC60 eller XC90 så valet föll på Kia Sportage för att den är snygg, alla positiva saker som skrivs på nätet samt den otroliga garantin som medföljer KIA.

Hittills efter första dagen så är jag supernöjd förutom stereon som envisas med att byta frekvens hela tiden fast jag har förvalt Radio Stockholm och den byter till Radio Uppland eller Västmanland.....

mvh/ Anders
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal
Annons

Re: Ny på forumet och ny ägare till en Sportage

2
Välkommen!! :thumbup:
Jag har bytt precis som du, från en V70 -09 till Sportage 1,7 CRDI och är supernöjd!
Har åkt 1800mil sen 30januari och bilen känns fortfarande grym!!

Inga problem med radion dock! Det finns väll visserligen fler radiokanaler som ligger nära varandra i frekvens där nere i Stockholm än vad det gör här uppe i Dalarna! Har hänt typ två ggr att när radion har dålig täckning på ett visst ställe så har den sökt in ny kanal och då har den ju tagit den som ligger närmast i frekvens!

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Ny på forumet och ny ägare till en Sportage

3
Tackar Tobbe!

Hittade inställningen på radion som gör att den inte byter vid dålig täckning så det är fixat.

Däremot så är det en annan konstig sak med bilen som jag inte är nöjd med (kanske är det på andra Kia bilar också förutom Sportage) och det är att vi i helgen upptäckte att främre passagerarstolen inte går att höja!!!!!!

Frugan som är ganska kort ville sitta lite högre och när jag skulle hjälpa henne med att höja stolen så upptäckte jag till min stora förvåning att det går inte. Otroligt snålt av Kia att inte sätta in samma funktion som på förarstolen. :? :roll: :cry:
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal