Annons

Skrammel i inredningen..

1
Så har fått lite skrammel, verkar som diesel skaket får inredningen att lossna.. :D .

Har nått rätt kraftigt ljud från höger sida av instument panelen, har inte lyckas lockalisera var det kommer ifrån, nån som har nått förslag?

Sen låter det från ett antal ställen i bakluckan, irriterande när man åker i baksätet...Nått förslag var detta kan vara då?.

Hur mkt kan man tåla att en bil ska skrammla efter 100mil?. :D
Cee´d Crdi SW-10a
Annons

Re: Skrammel i inredningen..

2
Jag har ett skrammel bakom instrumentpanelen vid exakt 2000 varv oberoende av hastighet. Knasigt, kanske typiskt diesel.

P

Biltoken skrev:Så har fått lite skrammel, verkar som diesel skaket får inredningen att lossna.. :D .

Har nått rätt kraftigt ljud från höger sida av instument panelen, har inte lyckas lockalisera var det kommer ifrån, nån som har nått förslag?

Sen låter det från ett antal ställen i bakluckan, irriterande när man åker i baksätet...Nått förslag var detta kan vara då?.

Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

3
Biltoken skrev:Så har fått lite skrammel, verkar som diesel skaket får inredningen att lossna.. :D .

Man skall nog inte förvänta sig alltför mycket, det är ju trots allt en KIA. Lite rassel och skrammel får man nog räkna med.
Det gamla talesättet "man får vad man betalar för" brukar stämma.

Har dock inte märkt av något inredningsskrammel från min bil ännu, gått snart 1000 mil.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

4
Jag har upptäkt att ibland får jag missljud från kabelkanalen till regnsensorn (Den som ligger på insidan rutan bakom backspegeln) om jag trycker på rutan eller på själva kanalen så tystnar ljudet..
;)
-----------------------
Kia Ceed SW 1,6 crdi 2010, Komfortpaket, Drag, Svartmetallic

5
[quote="Peter"]Jag har ett skrammel bakom instrumentpanelen vid exakt 2000 varv oberoende av hastighet. Knasigt, kanske typiskt diesel.

P

Jag hade samma bekymmer vid ungefär samma varvtal. Jag påtalade detta vid första service, och servicemannen lossade instrumenten utan att kunna konstatera vart skramlet kom ifrån. Men, sedan dess är det tyst...! Ibland lyckas de utan att veta hur de gjorde!

6
Toppen, jag tror säkert det är nåt liknande på min.
Helge skrev:
Peter skrev:Jag har ett skrammel bakom instrumentpanelen vid exakt 2000 varv oberoende av hastighet. Knasigt, kanske typiskt diesel.

P

Jag hade samma bekymmer vid ungefär samma varvtal. Jag påtalade detta vid första service, och servicemannen lossade instrumenten utan att kunna konstatera vart skramlet kom ifrån. Men, sedan dess är det tyst...! Ibland lyckas de utan att veta hur de gjorde!
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

7

Felet hitta om skrammlet i bakluckan. Var min exklusiva bagagerumsmatta från Biltema som låg emot bakluckan och skapade en jäkla gnisslande.. :lol: .Ja det var ju inte Kians fel...
Cee´d Crdi SW-10a

8
Jag har ett knarrande ljud från insynsskyddet till bagagerummet. när det är uppfällt och man kört på gropiga vägar så börjar det knarra. Det slutar dock om man stannar och rullar in och ut det igen, i alla fall en stund.

Har pratat med säljaren och han skulle ta med ett nytt insynsskyddså ska vi prova att byta. Någon mer som har haft problem med detta?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

9
JohanL skrev:Jag har ett knarrande ljud från insynsskyddet till bagagerummet. när det är uppfällt och man kört på gropiga vägar så börjar det knarra. Det slutar dock om man stannar och rullar in och ut det igen, i alla fall en stund.

Har pratat med säljaren och han skulle ta med ett nytt insynsskyddså ska vi prova att byta. Någon mer som har haft problem med detta?
Haft exakt samma problem (folk i baksätet blev galna på knarrandet) - lösningen blev en självhäftande möbeltass ("FIXA") från IKEA - satte den i infästningen mellan insynsskydd och kaross - knäpptyst nu. Lycka till!
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2008

10
JohanL skrev:Jag har ett knarrande ljud från insynsskyddet till bagagerummet. när det är uppfällt och man kört på gropiga vägar så börjar det knarra. Det slutar dock om man stannar och rullar in och ut det igen, i alla fall en stund.

Har upplevt samma fenomen som du beskriver.
Jag har slängt ut insynsskyddet tillsvidare.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT