Annons
Annons

Re: Pris på service i Stockholm

14
Hej Har precis gjort min andra service i Västerås 3300 kr inkl moms,här i Stockholm var billigaste Märsta Bilhus för 4580 kr,dyraste Aften bil ,otroliga 6000 kr för andra service,där jag köpte bilen Svenska Bil kostar 5800 kr för andra service,vilka överpriser!
Windahls Bil i Västerås erbjöd bästa priset ,de till och med fixade en lampa och justerade handbromsen för samma pengar,trevliga var de också ..Återkommer säker dit när det är dags för nästa service.Bilen är en Kia Ceed Kombi Diesel 2010 årsmodell ,som gått 2880 mil.Under tiden jag väntade fick jag låna för provkörning den nya Kia Ceed Diesel sedan...det kallar jag service..

17
Gjorde min 1:a service i början på Augusti på Punto Auto AB i Skogås, Stockholm. Väldigt trevliga och billigt också. 2650:- för servicen till min Ceed 2011, Diesel.
Svenska bil (där jag köpt bilen) svarade inte på min prisförfrågan, varken via formulär på deras hemsida eller 3 telefonsamtal. Tjejen som svarade sa alla tre gånger att någon från serviceavdelningen skulle ringa upp, men ingen återkom. Skamligt av en så stor bilfirma.

18
Gjorde min första service på Aros Auto i Västerås. Om jag inte missminner mig, så gick det på ca 4000 kr. Ska nu in på min andra service. Windahls var 700 kr billigare än Aros Auto denna gång. 3300 kr inkl moms kommer jag få betala (acceptabelt enligt mig). I Enköping skulle de ha 4900 kr för samma service. :S