Annons

Bil från Windahls Västerås

1
Hej.

Ny användare från Kolsva.
Bytte bort en Volvo V40 1.8 i 2004 mot en beg. Kia Ceed CDRi 1.6D automat.
Gjorde affären hos Windahls bil i Västerås.
De betalade 23.000 kr. mer för Volvon i byte än någon annan firma jag varit i kontakt med.
Påtalade att sommardäcken var lite slitna 3 mm. fram och ca. 4.5 mm bak och svaret blev "vi sätter på nya däck på bilen".
Frågade om vinterdäck och de skulle kolla hurdana däcken var som följde bilen annar skulle de "slänga" med nya dubbdäck.
Fick nästan nya dubbade på aluminiumfälg.

Försäljare var inte ens ute och kollade på mitt inbyte.

Windahls i Västerås verkar vara bra att ha göra med och de är garanterat billigaste på service i Mälardalen.
Har ringt runt till alla Kia verkstäder i somaras då min syster har en Kia Sportage och Windahls var klart billigast på servicen på den modellen.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018
Annons

Re: Bil från Windahls Västerås

4
Päronen köpte en ny Optima från Windahls och är oerhört nöjda med dom och bilen!! Kommer serva min PRO_Ceed för andra gången nu i september för 3300 kr (1600 kr billgare än i t.ex. Enköping!). Kommande bilar kommer definitivt köpas från Windahls.

Edit: Välkommen såklart! :)

6
TheFlyer skrev:Hej.

Ny användare från Kolsva.
Bytte bort en Volvo V40 1.8 i 2004 mot en beg. Kia Ceed CDRi 1.6D automat.
Gjorde affären hos Windahls bil i Västerås.
De betalade 23.000 kr. mer för Volvon i byte än någon annan firma jag varit i kontakt med.
Kollade du tomten? Hos Windahls i Nora är hela gården full av lik som de bytt in för dyrt och sedan inte kan sälja. Fråga mig inte hur det går runt :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

7
Grief skrev:
TheFlyer skrev:Hej.
Kollade du tomten? Hos Windahls i Nora är hela gården full av lik som de bytt in för dyrt och sedan inte kan sälja. Fråga mig inte hur det går runt :)

Hej.

Kollade hela anläggningen.
De hade endast två Ceed och den som jag egentligen ville ha såldes några timmar innan jag hann dit.
Helt klart att Aros Auto kan dra ner flaggan redan nu.
Dyrare bilar, betalar sämre för inbytet, dyrare service och personal som har noll koll.

Ska man köpa Kia så är det enda alternativet Windahls i Västerås.
Ska man serva Kia så är det enda alternativet Windahls Bil i Västerås om man bor i mellansverige.
Helt överlägset billigast på service.
Om man nu inte har obegränsat med pengar att lägga på service så klart.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018