Har en Kia Ceed 07 och har monterat ett drag men när det kom till elen så var det lite svårare.
Skall man gå upp med kabeln från kontakten till höger eller vänster sida (ljusinsats).
Var drar man sedan enklast 12v till dosan man får med i elsatsen. Man skall väll inte
behöva demontera hela bilen för att få 12v till bagageluckan.
Sen så skall man koppla in/på alla sladdar? var !
Skall man koppla in dessa på elstocken som kommer på höger sida bakljus insats.
Finns det någon hjälpsam själ här som kan ge en bra o utförlig beskrivning hur
jag skall gå tillväga.
Tacksam för all hjälp.
Hans
Annons
Re: Hjälp med dragkrok
2En sak är säker, du skall inte tjuvkoppla in dig på bef bakljus. Det medföljer en kabelhärva med dragkroken som du kopplar in enligt instruktion.
Risken är stor att du får jordfel om du gör fel och sen är det ett armageddon att felsöka.
Vad är det för fel med att låta verkstaden koppla in elen? Det mesta är ju gjort redan, dvs den mekaniska fastsättningen av draget.
Risken är stor att du får jordfel om du gör fel och sen är det ett armageddon att felsöka.
Vad är det för fel med att låta verkstaden koppla in elen? Det mesta är ju gjort redan, dvs den mekaniska fastsättningen av draget.
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)
3Inte säkert att verkstaden vill koppla elen när de inte fått göra resten.Doktornkankomma skrev:En sak är säker, du skall inte tjuvkoppla in dig på bef bakljus. Det medföljer en kabelhärva med dragkroken som du kopplar in enligt instruktion.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
4Måste man ha ström till X7 boxen som medföljer i GDS dragkrokspaketet, eller det räcker
med att strömsätta när man använder släpet o kontakten.
Tänket att ansluta med en universalkontakt i 12v uttagen i mittkonsolen, blir lättare än
att försöka nå fram med en kabel till motorrumet.
Kia Cee'd 07
med att strömsätta när man använder släpet o kontakten.
Tänket att ansluta med en universalkontakt i 12v uttagen i mittkonsolen, blir lättare än
att försöka nå fram med en kabel till motorrumet.
Kia Cee'd 07
5Mitt drag som blev monterat vid leverans har kablaget anslutet i en central i höger bakflygel. Där sitter även elektronik för backsensorer, så att dessa stängs av när du kör med släp.
BMW 520d (2013)
6Hej!Doktornkankomma skrev:Mitt drag som blev monterat vid leverans har kablaget anslutet i en central i höger bakflygel. Där sitter även elektronik för backsensorer, så att dessa stängs av när du kör med släp.
"central i höger bakflygel" ?? hur hittar jag den centralen utan att plocka isär all inredning i bakluckan?? Har letat som fasen!
Ceed SW 2011