Annons

Känslig lack?

1
Hej på er!!

Är det bara jag som upplever att lacken är väldigt känslig??
Bilen är drygt 1 månad men har redan fått två stenskott på motorhuven som gått igenom lacken ner i plåten..
På min förra bil (Volvo v70) som var 9 år när jag bytte in den så hade jag massor av stenskott, men kanske bara ett som gått igenom lacken!! Kan juh vara otur men det känns som det lättare blir "hål" i lacken på kian?? :?

Fler som känner som jag?!
-----------------------
Kia Ceed SW 1,6 crdi 2010, Komfortpaket, Drag, Svartmetallic
Annons

Re: Känslig lack?

2
Tänkte precis posta samma sak. Tvättade precis min bil och har upptäckt en massa "stenskott" liknande prickar på motorhuven. Garantiärende????
Kia Ceed SW EX 1,6 crdi 2009

utbytt mot en

Kia Ceed SW EX Premium 1,6 crdi 2012 (världens dyraste biltvätt :)

3
Dessa "stenskot" har jag miljoner av på bägge sidor av bilen. P.g.a. att framhjulens "sandsprut" har blästrat alla 4 dörrarna. Så för min del tror jag att det är känslig lack och i mitt fall kombinationen av för små stänklappar fram (eller för breda originaldäck).
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

4
Hej köpte min Cee´d cdri 1,6 sw i förra veckan igår hittade jag på bakluckan blemer där lacken släppt.
man ser det inte för bilen är vit. Det var när jag gjorde lackförsegling då det känndes att det var små gropar längst ner på bakluckan.
Vid närmare titt så är det som lacken har släppt.
Men det ser lika vitt och fint ut.
Skall höra med bilfirman i nästa vecka .De får lacka om bakluckan.
Bilen har gått 294mil och är en 2010.
I övrigt är jag väldigt nöjd med bilen.

Göthe