Hoppas på hjälp annars spränger jag bilen snart...
en kia sorento 2005 2,5 crdi
bilen började krångla för några månader sen men att bilen bara sucka till o dog, böt bränslefilter o gjorde rent tanken, bilen funkade ett tag, sen vart den mer o mer svårstartad o starta bara med startgas.. sen kunde man inte kicka bilen lr göra för häftiga gaspådrag då sucka bilen till o dog.. efter många samtal fick jag tips om spridarna o testade då att sätta i svågerns spridare ( han har en likadan sorento) o då hoppa bilen igång på en gång , beställde då nya spridare till min, böt för nästan 2 veckor sen... bilen funka... tills för 2 dar sen då den vägra starta utan gas, böt då bränslefilter... bilen hoppa igång.. tills igår lördag då bilen vägra starta.. under färd så sucka den till o dog... så nu är jag på ruta ett igen, allt med bränslesystemet är bytt o rengöring är använd med jämna mellanrum... nu har jag slut på ideer
nån med samma problem lr som har tips
Annons
Re: HJÄLP
2låter som de fel som jag hade på min Fiat punto grande 1.9 mjt (diesel)som gjorde samma typ av fel.
så fort man vara ut eller bilen blev varm så ville bilen inte gå på 100% utan gick ner på 75% och några minuter senare dö helt utan förvarning
bilen gick sen o starta men dog efter en min.
Problem var samma på Saab 9.3 som och har 16vent., Fiat kör med 8vent.
Problem: EGR ventilen var igensotad.
Lösning: rengjorde EGR ventilen sen gick den igen, men eftersom allt var slitet i den var jag tvungen o fixa ny. gick på 300:- o beställa på nätet.
/Uffe aka Khaz
så fort man vara ut eller bilen blev varm så ville bilen inte gå på 100% utan gick ner på 75% och några minuter senare dö helt utan förvarning
bilen gick sen o starta men dog efter en min.
Problem var samma på Saab 9.3 som och har 16vent., Fiat kör med 8vent.
Problem: EGR ventilen var igensotad.
Lösning: rengjorde EGR ventilen sen gick den igen, men eftersom allt var slitet i den var jag tvungen o fixa ny. gick på 300:- o beställa på nätet.
/Uffe aka Khaz
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433