Annons

Ny på forat och ny KIA ägare!

1
Hej allihop!

Hämtade ut min allra första ceed i måndags, en ceed SW premium. Måste säga att jag (efter endast 20 körda mil) är fantastiskt nöjd med bilen. Känns ganska lyxig trots det låga priset. Bytte in min 9-3 sportcombi vector, i princip samma utrustning men 9-3:an kostade säkert det dubbla ny! Gött att byte från en bil som 27.500 mil till en som gått 2 mil :)

Valde till drag, vinterhjul och svartmetallic, snålade in på navigation..
En fråga till experterna, enligt boken ska man kunna ställa in stereon så den anpassar ljudet efter farten, dock märker jag ingen som helst skillnad när jag kör, trots att jag provat steg 1-5. Någon som har ett bra svar på det?

Kul att vara ny medlem och ny ägare, ska bli intressant att följa trådar här och få tips o idéer.

Hade bäst!!
//Frisater
Annons

Re: Ny på forat och ny KIA ägare!

2
Varmt välkommen till forumet.
Jasså har stereon en sådan funktion? Hrmm aldrig tänkt på till min egna bara ;) Hoppas du (jag) får svar på detta hur det där fungerar. Passar även på att säga grattis till nya bilen.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Ny på forat och ny KIA ägare!

3
Tack för gratulation och välkomnande!

Jag ska fråga verkstaden tänkte jag, samtidigt som jag ska kolla fälgar ihop med garanti. Det finns en inställning i stereon som heter SDVC, där kan man ställa in känsligheten mellan 1-5.

Det står i boken att ECO -modellen kan ha max: 205/55R16, är det vad som faktiskt "får plats" eller en rekomendation?
Jag vill klämma dit mina 225/45R17.