Tjena!
Markus från Uppsala här.
Gick in tidigare i veckan hos bilhandlaren och beställde mig min första Kia. Ett märke som jag aldrig tidigare har funderat eller ens tänkt att äga. Jag är ju en Bmw,Audi eller kanske volvo kille. Men den nya Kia ceed fick mig ur balans, efter att ha stått och kolla in en bmw 118d och funderat en del så tog säljaren bort mig till Kian. WOW! den hade allt jag kunde tänka mig fanns i en bil. Bmw:n bleknade fort, det blev en provkörning. 3 dagar senare hade jag tvättat upp min gamla volvo s60 t5 och sålt den.
Det blev en vit med executive paketet. valde bort 17" fälgarna och såg till att jag fick med 16" fälgar med vinterdäck istället.
På sommaren tänkte jag åka 18". Någon som vet ET måttet och centrumhålsmåttet på den nya ceeden´s fälgar? är det samma som på den tidigare modellen? Tror iaf att den kommer bli riktigt snygg med 18" och en sänkningsatts.
Annons
Re: Beställt en ny ceed 2
2Att i tankarna gå från BMW och Audi till att välja Kia är precis vad jag också gjorde
Det låter som ett stort steg, men i själva verket är det ganska litet...
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Körde: Kia Optima Executive
3Välkommen hit Marcus:)
Kommit galet mycket nya medlemmar senaste tiden. (Varit utomlands)
Bara till att gratta till nya bilen. Ladda gärna upp lite bilder när du fått hem den.
Mvh Morgan_
Kommit galet mycket nya medlemmar senaste tiden. (Varit utomlands)
Bara till att gratta till nya bilen. Ladda gärna upp lite bilder när du fått hem den.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Sv: Beställt en ny ceed 2
4Tack! Det ska jag absolut göra. Men veckorna går långsamt, tur att jag har semester iaf:)
Beställt en ny ceed 2
5Välkommen Markus 
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
6Välkommen till forumet och Kia världen Markus!
Lycka till med nya bilen
Mvh Marcus
Lycka till med nya bilen
Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Sv: Beställt en ny ceed 2
8Då kom äntligen den 4:e och sista veckan som man skulle behöva vänta på för att få sin nya kia. I torsdag ringde dom äntligen!! Men tyvärr... ytterligare 8 veckor skulle bilen ta att få levererad
... #=?+# (eller hur det nu va Kalle Anka svor). Som tur var ville de iaf erbjuda oss en fri lånebil under denna tid. Men tråkigt att inte få börja modifiera nu när det är bra väder för det:)