Hej,
Märkte att klimatanläggningen inte längre gav ifrån sig någon kyla. När jag hade inne bilen på service så visade det sig att gasen hade läckt ut ur systemet. Tror ni detta är något som går på garantin? Bilen är en 08 Ceed SW.
Mvh Kristoffer
Annons
Klimatanläggning sönder, garanti?
2Kolla i garantiboken, det står något om just klimatanläggningen, men kommer ej ihåg exakt vad.
Re: Klimatanläggning sönder, garanti?
3Gasen ska inte läcka ut bara sådär på bara 4 år. Finns det ingen gas kvar i systemet så har du troligtvis fått ett stenskott på kondensatorn som sitter framför kylaren på bilen så gasen läckt ut. Låt dom ta in bilen på verkstaden och gör en AC-koll så får du reda på hur det ligger till.
4Kondensator skrev jag men jag menade ju kondensor!Supernova skrev:Gasen ska inte läcka ut bara sådär på bara 4 år. Finns det ingen gas kvar i systemet så har du troligtvis fått ett stenskott på kondensatorn som sitter framför kylaren på bilen så gasen läckt ut. Låt dom ta in bilen på verkstaden och gör en AC-koll så får du reda på hur det ligger till.
6Enligt kia så gäller dessa regler.
Kylmedel är 1år oavsett körsträcka.
Dock om någon del som hör till ac systemet skulle vara sönder så får man både del och fyllning på garantin.
Kylmedel är 1år oavsett körsträcka.
Dock om någon del som hör till ac systemet skulle vara sönder så får man både del och fyllning på garantin.
7Låter som att man inte ska köpa en bil där kylmedlet läckt ut om bilen bara är 2 år alltså? Fan ... 
De påstår att systemet är "tätt", hur de nu vet det... de menar nog "håller tryck" vilket ju kan stämma.
De påstår att systemet är "tätt", hur de nu vet det... de menar nog "håller tryck" vilket ju kan stämma.
Kia Ceed Crdi SW Komfort -11