Annons

Extraljusmontering

11
Nya HID xenon extraljus provade:
Bild
Bild
Bild
Bild
Måste ut och testa dem 3st i taget så fort tiden finns :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Annons

Re: Extraljusmontering

12
Hur stora är de kromade ljusen på bilden? Hellas 300/3003 är ju 22 cm, de här verkar lite mindre, eller? Skulle vara kanon med en bild på en Sportage med tre såna monterade på en nummerplåtshållare. Räkna ut ett pris på tre monterade o klara samt en vettig konvertering av helljuset på bilen. :D
Det är det som står på min önskelista plus att byta ut leksaksradion till en Kenwood med pekskärm. Sen blir jag nog en nöjd bilägare. Ja, i alla fall tills vintern kommer och jag måste bestämma mig för hur jag ska göra med vinterhjul. Tänkte köpa en nice 18/19" fälg som jag sett o montera nya sommardäck på och ta original 17" till vinterdäck men sen läser man om att hjulhusen blir blästrade om man har annat är original... Då blir man vilsen igen...

Kom på en sak! Du kan ju ha MIN bil som fotomodell! Montera på ljusen och fota av den och använd den i marknadsföringen! Tänk vilka bra idéer jag får ibland! Eller? ;) :thumbup:
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

13
Mikke skrev:Hur stora är de kromade ljusen på bilden? Hellas 300/3003 är ju 22 cm, de här verkar lite mindre, eller? Skulle vara kanon med en bild på en Sportage med tre såna monterade på en nummerplåtshållare. Räkna ut ett pris på tre monterade o klara samt en vettig konvertering av helljuset på bilen. :D
Det är det som står på min önskelista plus att byta ut leksaksradion till en Kenwood med pekskärm. Sen blir jag nog en nöjd bilägare. Ja, i alla fall tills vintern kommer och jag måste bestämma mig för hur jag ska göra med vinterhjul. Tänkte köpa en nice 18/19" fälg som jag sett o montera nya sommardäck på och ta original 17" till vinterdäck men sen läser man om att hjulhusen blir blästrade om man har annat är original... Då blir man vilsen igen...

Kom på en sak! Du kan ju ha MIN bil som fotomodell! Montera på ljusen och fota av den och använd den i marknadsföringen! Tänk vilka bra idéer jag får ibland! Eller? ;) :thumbup:

Har du sidesteps behöver du inte oroa dig för blästringen, annars finns det ju en på forumet som har gjort egan stänkskydd som passar riktigt bra på sportage.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

14
[/quote]

Har du sidesteps behöver du inte oroa dig för blästringen, annars finns det ju en på forumet som har gjort egan stänkskydd som passar riktigt bra på sportage.[/quote]

Är det så enkelt att sidestepsen hjälper?

Vill helst inte ha KIA:s originalfälg utan nåt lite mer "eget". Fast 20K för fyra fälgar o däck är ju rätt saftigt...
Lägger nog vinterdäck på 17"-fälgen som kommer med bilen så har jag till våren 2013 på mig att sluta vela...

15
Sidesteps hjälper men de tar långt från allt från framhjulen. Sidesteps bygger ut lika mycket som original stänkskydd. Jag har gjort egna stänkskydd som bygger ut lite mer och skyddar betydligt mer men visst inget är helt skyddande. Sök på forumet om stänkskydd och fortsätt de diskussionerna där så snackar vi extraljus här. :)
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Extraljusmontering

16
Mikke skrev:Hur stora är de kromade ljusen på bilden? Hellas 300/3003 är ju 22 cm, de här verkar lite mindre, eller? Skulle vara kanon med en bild på en Sportage med tre såna monterade på en nummerplåtshållare. Räkna ut ett pris på tre monterade o klara samt en vettig konvertering av helljuset på bilen. :D

Ja absolut, får ta lite bilder på det :-)

De kromade är 160mm diameter och jag kan ge lite paketpriser på:

1)
3st kromade 55w xenon extraljus
Xenonkonvertering helljus m.canbus
(standard kvalitet)
Reläkablage för 3st extraljus
Ca 4499kr
Ca 22000 lumen helljus
Ca 1000-1500m

2)
3st kromade 55w xenon extraljus Xenonkonvertering helljus m.canbus
(CNlight - premium kvalitet)
Ca 4999kr
Ca 22000 lumen helljus
Ca 1000-1500m

3)
3st snabbstartande konverteringssatser till dina Hella Rallye 3000 (55/70/85w) beroende på hur värst du vill vara...
Xenonkonvertering helljus m.canbus
Ca 2499kr/2999kr/3999kr
Ca 22000 - 33000 lumen helljus
2000m+

Priserna gäller alla på forumet så klart!

17
Eftersom jag inte har Hellaljusen då verkar alternativ 2 klart intressant. Vad kostar montering? Gör du den och hur lång tid tar det i så fall?

Extraljusmontering

18
Skulle gissa på en 4 timmar totalt, kolla PM

Extraljusmontering

20
magnusace skrev:Du kanske har skrivit det i en annan tråd, men vad kostar en konvertering av vanliga helljuset?
Beror på vilken kvalitet du vill ha, hade 35w budget kit för 399kr med biltema kvalitet men vill bara lagerföra bra kvalitet så nu har jag endast i lager vad jag kallar:

-Standard kvalitet för 55w 899kr utan canbus(1199 med canbus) 8600 lumen totalt

-Premium kvalitet för 55w 1199kr (med canbus ca 1399kr).
8600 lumen totalt

Samt 10% rabatt till kiacarclub så:
809kr/1079kr för standard
1079kr/1259kr för premium