Annons

Sidolister...

1
För att slippa skada grannens bil när jag öppnar dörren så har jag monterat kromade plastlister på dörrarna.
Enkel montering med dubbelhäftande tejp, det enda man bör tänka på är att man behöver lite distans till framkant på bakdörren till listen så den ej tar i främre dörren när man öppnar den bakre dörren.
Ja förutom att skydda så är det ju snyggt med :)
1-sidolister.jpg 1-sidolister.jpg Visad 5032 gånger 332.37 KiB
Behövligt avstånd till framkant av dörr 2-distans.jpg Behövligt avstånd till framkant av dörr Visad 5032 gånger 352.75 KiB
3-sidolister.jpg 3-sidolister.jpg Visad 5032 gånger 347.47 KiB
-Kjell
Svart Sportage 2.0 CRDi AWD Automat 2011
Signalröd Picanto 1.2i Automat 2014
Annons

Re: Sidolister...

6
Lindgren_021 skrev:Tobbe P har väl Kia orginal och de är inte kromade utan typ "borstad alu"

Tjenna!! Jag har inte de där sidolisterna! Mina kallas kjolar och sitter längst ner på trösklarna!
Dom har samma yta och färg som hasplåtarna!! :thumbup:

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

8
TobbeP skrev:
Lindgren_021 skrev:Tobbe P har väl Kia orginal och de är inte kromade utan typ "borstad alu"

Tjenna!! Jag har inte de där sidolisterna! Mina kallas kjolar och sitter längst ner på trösklarna!
Dom har samma yta och färg som hasplåtarna!! :thumbup:

Mvh

Fy så glömsk jag är, så är det ju! :thumbup: :roll:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

9
Hej!

Undrade om det är vettigt att köpa sidolister om man redan har sidesteps? Nu pratar jag inte om utseendet utan om skydd mot dörrslag på parkeringen m.m.

Kanske sidolister inte skyddar alls?! Eller? Uppskattar lite tips från dem som kan! :thumbup:

10
Jag har monterat både sidesteps och listerna du ser här, de skyddar även när man själv öppnar dörren, ja åtminstone
mot audi 100:an som står parkerad bredvid mig.

-Kjell
Svart Sportage 2.0 CRDi AWD Automat 2011
Signalröd Picanto 1.2i Automat 2014