Jag kommer aldrig någonsin tvinga er medlemmar att behöva betala för att följa med i forumets utveckling.
Ni kommer alltid att kunna nyttja detta kostnadsfritt förutom elen ni använder när ni besöker forumet.
Jag försöker även ha med er medlemmar på större förändringar gällande forumet som ex nedan trådar:
http://kiacarclub.se/viewtopic.php?f=25&t=1697
http://kiacarclub.se/viewtopic.php?f=25&t=1162
Jag står som ägare svart på vitt både på Kiacarclub.se och Kiaforum.se
Ronnie är mitt moraliska stöd och om jag någon gång i framtiden inte skulle orka köra vidare i denna Kia-anda så är han den som får första förfrågan om att ta över.
Själv tjänar jag 0:- på att driva forumet. Lägger i snitt ca 20 h/vecka på att underhålla forumet och gå igenom alla mail från medlemmar som ej kan logga in/glömt lösenord etc. Saken är den att jag älskar att pula med forumet. Tycker det är förbannat skoj då det är många som skickar mig pm/mail och påpekar alla förbättringar och för ett
Forumet sköter sig ganksa mycket självt förutom när det släpps uppdateringar till olika moddar/teman etc. Då kan det vara lite mera jobb med att få rätt på allting."suveränt forum"
Vi har idag en fast sponsor på forumet Midland oil vilket fungerar kanon (Har inte hört något annat iaf)
Tankarna finns på att ta in fler sponsorer framöver så jag slipper betala runt 5-6000;-/år för att hålla igång forumet då jag planerar en egen server för Kiacarclub.se. Dock kan jag redan idag lova er att det kommer aldrig ploppa in annonser i trådarna eller på något sätt vara besvärligt för dig som användare.
Tankarna är att ha annonser i footern alltså längst ner på forumet där det idag står
"Ta bort alla forumcookies
Teamet"
Och även någon annons på portalen, Detta är helt beroende på vilken sponsor samt hur mycket dem vill sponsra med.
Jag hoppas detta besvara några av era funderingar kring forumet.
Anledning till denna tråd är att medlemmar har skickat mig pm och undrat hur det fungerar, vilket samarbete har Kiacarclub.se med Kia Sverige etc. Svaret på den frågan är absolut 0. Detta är och kommer alltid vara ett oberoende forum. Dock vill jag heller inte ha en massa pajkastning om olika åf etc på forumet och heller inga namn skickade.
Allt sådant får ni ta via pm funktionen då jag inte vet alls vilka som besöker forumet.
Några av er medlemmar som varit med ett tag kommer säkerligen ihåg när vi hade kategorier om olika åf
och jag valde att radera alltihopa. Den största anledningen till det var som sagt pajkastning och det skrevs namn hit & dit på olika försäljare/mekaniker och vad dem gjort för fel och inte.
Det kanske kommer upp något liknande framöver igen men just nu så är det pm som gäller.
Känner du att det är något allvarligt som inträffat eller liknande som du vill ta upp så skicka mig ett pm först så kollar vi på det tillsammans.
Sist vill jag även ta och tacka er alla för att ni sköter er helt exemplariskt. Aldrig har vi behövt varna en användare.
Vi har heller aldrig behövt banna någon från forumet. Jag har enbart raderat konto som jag själv skapat ex olika testkonton.
Tack till er alla för att ni håller igång forumet.
Trevlig kväll.
Mvh Morgan_