Annons

dålig klädsel

1
Hej!

Är det någon som haft problem med känslig klädsel?
Bilen är en Ceed -12.

Problemet är att trådarna i den grå delen sticker ut ur stolen samt att "insteget" vid låret är otroligt luddig...
Kia tycker att jag skall använda en "nopper-borttagare". Bilen har dessutom gått 500mil när problemet uttäcktes.

Vi köpte tre helt nya ceed, och problemen har hopat sig... tröttsamt!
Annons

dålig klädsel

2
Tycker jag inte det borde vara på en såpass ny bil.
Låter som en bli med 20 år på nacken.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: dålig klädsel

3
Har inte märkt av detta problem. Min Ceed har gått 7500 mil.
Kan tänka mig att hur man kliver in i bilen har ganska stor påverkan på hur sätena slits. Själv är jag noga med att "kliva" in i bilen, och inte släpa sig över sätet.

Däremot tycker jag att sätena är väldigt känsliga för smuts och väta. Råkar man spilla exempelvis vanligt vatten på sätet blir det nyansskillnader i tyget och permanenta fläckar som är mycket svåra att få bort.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

dålig klädsel

5
Haha jo iofs men fortfarande samma företag och borde inte vara så stora kvalitets skillnader på vanliga saker.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

6
Backis skrev:
Däremot tycker jag att sätena är väldigt känsliga för smuts och väta. Råkar man spilla exempelvis vanligt vatten på sätet blir det nyansskillnader i tyget och permanenta fläckar som är mycket svåra att få bort.
Mäste nog säg att det här gäller ALLA billiga bilar. Vi hade en Opel Zafira som var otroligt fläckig i klädseln när vi sålde den efter 11000 mil. Det handlade i 99% av fallen om vanligt vatten, snö som ramlar in från taket osv.

Jag har en Ford Focus Ghia -06 som har en helt felfri klädsel. Men jag har tittat på ett 20-tal "vanliga" Focus och på de billigare varianterna var klädseln i alla fall lika fläckig som den var i vår Opel Zafira.

7
martin.r skrev:Hej!

Bilen är en Ceed -12.

Problemet är att trådarna i den grå delen sticker ut ur stolen samt att "insteget" vid låret är otroligt luddig...
Kia tycker att jag skall använda en "nopper-borttagare". Bilen har dessutom gått 500mil när problemet uttäcktes.

"...köpte tre helt nya..." låter ju som firmabilar? Ceed är väl kanske inte en idealisk firmabil just därför att de alltid hanteras mer ovarsamt än av en som köper för egna pengar och planerar att behålla den i antingen 6,5 år eller tills skroten får den om 10-15 år.

8
martin.r skrev:Hej!

Bilen är en Ceed -12.

Kardborre på jackor o byxor kan orsaka en del fula märken. :!: