Mina intryck efter 4000 mil
Negativa intryck:
Priset (många "billiga" lösningar gällande inredning och plastdetaljer.
Kvalitetskänslan blir låg. Saker lossnar och ramlar bort
Att bilen har för breda däck original vilket gör att nederkanten på framdörrarna och skärmarna blir blästrade av grussprut.
Att de 0,47l/mil som är ett säljargument aldrig går att uppnå med normal körning.
Att vindrutan efter tre år ser ut som på en 20 år gammal Volvo, den är "sliten". Alltså känslig för repor.
Använder alltid mycket spolarvätska var gång jag kör med torkarna, men det hjälper inte.
Två gånger på mina mil har jag varit på verkstad för den har blivit "skramlig" i länkarmar och annat i hjulupphängningen, senast för ca 200 mil sedan. För många hastighetsgupp?
Svår att tanka de sista 12-12 litrarna (skummar) troligtvis p.g.a. för långt och smalt påfyllningsrör ner till tanken.
Positiva intryck:
Priset
Saker som lossnat är det bara att ringa verkstaden så ersätts och monteras de igen.
Motorn går bra, startar alltid och hittills inga fel alls.
Mycket utrymme för sin storlek, man kan packa in hur mycket som helst.
Bra ljud i stereon, även på radio. Basen bra för att vara original.Cd har jag inte spelat någon, kör med usbpinne hela tiden.
Mina intryck efter tre år med en årsm. 2007
1KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic