Annons

Dragkrok och backsensorer.

1
Ska få mitt drag monterat nu den 16:e och har lite funderingar på hur backsensorerna funkar när man har släp efter, piper det hela tiden när man backar eller kopplas dom ur när man sätter i sladden i bilen.

2011 Cee´d 1,6 CRDi Sw Premium Edition
Annons

Re: Dragkrok och backsensorer.

3
surswe skrev:Ska få mitt drag monterat nu den 16:e och har lite funderingar på hur backsensorerna funkar när man har släp efter, piper det hela tiden när man backar eller kopplas dom ur när man sätter i sladden i bilen.
Tror inte den kopplas ur automatiskt!
Vet inte hur det ser ut på Ceed men i min Sportage så har jag en knapp (P sensor OFF) nere bredvid aux ingången. Så man stänger av den manuellt när du har nåt efter!! Det var likadant på min V70 -09, manuell knapp!!

Leta efter knappen!! :thumbup:
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Dragkrok och backsensorer.

5
Bossebus skrev:Hej!
Psensorena kopplas ut automatiskt när du lägger i backen.
yes.
Men om du mot förmodan installerat någon annan dragkrok så kan du som föregående säger trycka av sensorn på knappen bredvid automatisk parkeringshjälp.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

7
surswe skrev:Ska få mitt drag monterat nu den 16:e och har lite funderingar på hur backsensorerna funkar när man har släp efter, piper det hela tiden när man backar eller kopplas dom ur när man sätter i sladden i bilen.
Själv skulle jag med säkerhet höra med berörd verkstad hur det ligger till, ifall det är de som tar fram drag och kabelsats.
Man är ju bekväm och helst vill undvika störande moment typ trycka på några knappar i onödan ;)

Värsta fall kan den väl låta hela tiden om sensorer reagerar på själva draget... bara undrar/spekulerar, har ingen dragkrok på min bil :mrgreen:

Edit: Läste på en finsk forum att även skyddshatten på kroken kan göra att det piper,,, och viktigt med rätt kabelsats,,,

9
Jag kör Ceed från 2010. Köpte orginal drag plus elsats och monterade. Då SKALL det fungera med automatisk urkoppling av backsensorn när man har elkabel inkopplad till draget.

I mitt fall fungerade det inte då jag efter mycket undersökning insåg att jag fått fel elsats (det skilde nån siffra i artikelnumret). Med rätt sats, och några timmars ytterligare jobb så fungerar det nu ljuvligt.