Annons

Serviceverkstad i/omkring Örebro?

1
Hej på er :)

Har precis flyttat norrut och behöver nu ha en bra verkstad till min 1 års-service som kommer här i februari. Kan någon vänlig själ rekommendera en bra i Örebro med omnejd?

Anlitade tidigare Skoglunds Bilservice i Falköping och de var supertrevliga, duktiga och dessutom billigast i trakten!
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Annons

Re: Serviceverkstad i/omkring Örebro?

4
Ringde ÖBAB idag och de skulle ha 3800 kr för servicen och 300 för hyrbil.

När jag gjorde första servicen på Pro_Cee'den så kostade den 2485 och lånebil ingick.

Dagens pris chockade mig lite, har mailat Windahls och Samuel Karlsson om pris.

8
Lindgren_021 skrev:Åh fan. Annars skiljer det ju ganska mycket på diesel och bensin men då försvann ju det argumentet.

ÖBAB ville utan att skämmas ha 3800 spänn för första servicen, ungefär 1200 mer än Windahls 4 mil norrut i Nora... :roll:

9
Upplever att ÖBAB är lite väl dyra samt att när jag köpte bilen frågade jag om det gick att få nån rabatt på service typ 3 första åren som vissa andra handlare har för ett fast pris men det gick inte, fick till svar att dom inte tänkt på det då dom är ensamma med KIA i Örebro. 1100kr timmen tar de för arbete på bilen som inte är garantiärende.

Min första service kommer i Juni och då blir det att åka till Lindesberg eller Nora som verkar ha vettiga priser.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570