Annons

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

11
Kan du fixa bilder etc?
Isåfall kan denna också hamna i vår DIY tråd ;)

Mvh Morgan_
Ea_73 skrev:Fixade detta nu imorse. Klar förbättring enligt frugan när jag ringde in från bilen.
Det är den innersta ringen i mikrofondelen som ska monteras bort med hjälpt av någon smal skruvmejsel.
Den yttre ringen som ansluter mot innertaket ska sitta kvar. Efter detta får ni loss de del som innehåller själva mikrofonen. I denna finns det tre fästen ala klipps som ni måste bända lite i för att få loss innerdelen som innehåller själva mikrofonen. När denna är bortmonterad hänger den främre delen i 2 mycket tunna sladdar som man måste vara försiktig med. I center av plasthöljet sitter det en gummiklump som lossas med hjälp av en lite skruvmejsel genom att lätt pilla de mot dig. Går allt nu bra så har ni den yttersta plastbrickan i handen. I botten på denna sitter det ett svart tygskydd som ska monteras bort. Efter detta gör ni allt baklänges.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

18
Lindgren_021 skrev: Ska provringa först och låter det skit kan man ju kanske fixa det. Problemet blir väl om man kör spotify via blåtand och ska köra headset samtidigt för det går väl inte??
Tjenna! Har haft kärran nu sen Fredag och i min funkar det klockrent! Alltså ljudet från min röst! Jag har ringt många samtal för att just prova ljudet eftersom många i tråden verkar ha problem! Sambon sa faktiskt att jag inte skulle prata övertydligt för det lät för högt! Jag fick nästan hålla ner lite på talet! :thumbup:

Musikspel och hedset funkar kanon tillsammans!! När det ringer plingar det till och musiken stängs av, när du pratat klart och lagt på så startar musiken auto igen!! Hur bra som helst!! :thumbup: :clap:

Det enda jag har problem med är röststyrningen! Damen fattar inte vad jag säger!! :thumbdown: någon mer som har problem med det!!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

19
Röstuppringningen funkar urdåligt när man försöker använda sökning på namn, om man använder nummer i stället så funkar det bra, ett tips när hon frågar "Ange nummer eller namn" då skall man svara "nummer" därefter säger hon "ange nummer".

Namn kan funka om man uttalar namnet på engelska, men oftast inte.

PDK
Sportage 2,0 CRDI Komfort (136) AWD A6 Vit

20
Pdk skrev:Röstuppringningen funkar urdåligt när man försöker använda sökning på namn, om man använder nummer i stället så funkar det bra, ett tips när hon frågar "Ange nummer eller namn" då skall man svara "nummer" därefter säger hon "ange nummer".

Namn kan funka om man uttalar namnet på engelska, men oftast inte.

PDK
Ok!! Ja verkligen urdåligt! Jag menar nåt så enkelt som HEM fattar hon inte :thumbdown: hon förstår ju när man säger RINGA och när jag parkopplade telefonen första gången ber hon ju om ett namn på telen! Då sa jag Tobbes IPhone och det förstod hon!! :eh: knepigt!!

Jaja! Snacka om I lands problem :D men ska prova med NR ist!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort