Annons

Rost

1
Jag har en Ceed SW-10 och tyvärr så har jag precis upptäckt att jag också är en av dem som har rost på bakluckan. Inte roligt alls kan jag säga. Inte nog med det, bromsljus upptill har spruckit och det sa verkstaden också var ett känt problem. Men tack vare forumet så gick jag ut och tittade på bilen lite extra och hittade rosten :thumbup: Ska kanske berätta också att vi är en av dem som fått vår stereo utbytt, den bytte kanaler hur som helst. Tyvärr är den nya istället så att vi inte kan få in de radiokanaler vi vill, men det gick inte att göra något åt fick vi till svar.
Annons

Re: Rost

2
Får man fråga vilken verkstad det var? och ifall de bytte bromsljuset utan problem?
Har själv upptäckt att jag har en spricka i bromsljuset upptill, runt skruven, såg det idag
när jag upptäckte kondens i bromsljuset, när jag då kollade lite närmare såg jag ganska kraftiga
sprickor runt skruven (högra sidan utav bromsljuset)

Jävligt irriterande med tanke på att den är uttagen i Mars i år, samt gått 900+ mil... :evil:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Rost

3
Hej Kan bara säga att jag har samma fel på min bil som är bara 9 månader gammal,en stor spricka runt skruven,åkte direkt till företaget där jag köpte bilen,Svenska Bil i Smista Kungens Kurva,visade en bild jag tog på bromsljuset och det var inga problem att få det åtgärdat som garantiärende,bromsljuset är beställd och kommer om 3 arbetsdagar.Hoppas att det hjälper de som är drabbade.
Kör en Kia Ceed Sw 2010

Re: Rost

4
crisar skrev:Hej Kan bara säga att jag har samma fel på min bil som är bara 9 månader gammal,en stor spricka runt skruven,åkte direkt till företaget där jag köpte bilen,Svenska Bil i Smista Kungens Kurva,visade en bild jag tog på bromsljuset och det var inga problem att få det åtgärdat som garantiärende,bromsljuset är beställd och kommer om 3 arbetsdagar.Hoppas att det hjälper de som är drabbade.
Kör en Kia Ceed Sw 2010
Tack crisar för ditt svar, nu känner man sig trygg angående detta, skall ringa dem imorgon
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Rost

6
sg2 skrev:Hej, vilken kvalitet alltså!
jag har en 07:a (4500 mil) och vi har också hittat rost på bakluckan vid bromslyse-rampen.



Mvh Stefan
Ajdå, har du oxå en Peugeot 407 SW, eller är det en Saab 9-5?
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Rost

7
Min förra ceed, en 2007, var duktigt rostig. Rost i överkant på höger och vänster rutram på bakdörrarna. Rost vid två ställen på bakluckan, ena vid torkarfästet och det andra ung vid mitt på torkarbladets viloplats. Fanns även spår av rost i dörröppningarna på bägge framdörrarna. Till detta var den blästrad, dessutom. Så den bilen fick ny lack på allt utom huv Nu har jag min -11 SW och inget direkt att klaga på på de snart 4 månader vi haft bilen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Rost

8
Ronnie skrev:Min förra ceed, en 2007, var duktigt rostig. Rost i överkant på höger och vänster rutram på bakdörrarna. Rost vid två ställen på bakluckan, ena vid torkarfästet och det andra ung vid mitt på torkarbladets viloplats. Fanns även spår av rost i dörröppningarna på bägge framdörrarna. Till detta var den blästrad, dessutom. Så den bilen fick ny lack på allt utom huv Nu har jag min -11 SW och inget direkt att klaga på på de snart 4 månader vi haft bilen.
Tvättade du den någonsin? :)

Min -08 var helt förskonad från rost någonstans, men jag tvättar löjligt ofta.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Rost

9
Grief skrev:
Ronnie skrev:Min förra ceed, en 2007, var duktigt rostig. Rost i överkant på höger och vänster rutram på bakdörrarna. Rost vid två ställen på bakluckan, ena vid torkarfästet och det andra ung vid mitt på torkarbladets viloplats. Fanns även spår av rost i dörröppningarna på bägge framdörrarna. Till detta var den blästrad, dessutom. Så den bilen fick ny lack på allt utom huv Nu har jag min -11 SW och inget direkt att klaga på på de snart 4 månader vi haft bilen.
Tvättade du den någonsin? :)

Min -08 var helt förskonad från rost någonstans, men jag tvättar löjligt ofta.
Varför skulle jag inte tvättat den? Detta är ju en klar förolämpning. :D ;)
Tvättade väl i snitt en gång i månaden förutom på vintern då det inte blev lika ofta.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Rost

10
Ronnie skrev: Varför skulle jag inte tvättat den? Detta är ju en klar förolämpning. :D ;)
Tvättade väl i snitt en gång i månaden förutom på vintern då det inte blev lika ofta.
Nästa fråga:

Själv eller i maskin?
En del maskiner sprayar ju en härlig saltlösning på bilen och det är ju sällan hälsosamt...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Skriv svar

Återgå till "Problem"