Annons

Farthållare som gasar/bromsar själv när jag inte har andra bilar framför.Slirande dsg låda?

1
Hej har en Xceed 20a 1.4T 140hk 2000mil Min farthållare ökar å bromsar själv när jag kör med den utan någon bil framför,har även sett
på displayen på förbrukningen att den pendlar mellan 0.5-1.0 för att den håller på så. och sen tycker jag att dsg lådan slirar
när man skall iväg.Är detta något som nån känner igen? Var inne på Kia och dom sa att dom kan göra en felsökning
för 2500kr och är där inget fel på felsök så kostar det 2500 ändå!! Vad är då garantin till för som slaviskt måste följas.
Annons

Re: Farthållare som gasar/bromsar själv när jag inte har andra bilar framför.Slirande dsg låda?

3
Det är en DCT-låda, ingen DSG.
Stor skillnad på systemen.
Och KIA's DCT-lådor har en tendens att slira/hugga, speciellt när drivlinan är kall och/eller vid fuktig väderlek.
Verkstaden i fråga försöker gardera sig, ifall det inte är ett rent garantiärende. Vem vill jobba gratis liksom?
Sen kan jag personligen tycka att 2500 är överdrivet mycket (995 hade varit mer rimligt för en inledande felsökning)
Angående problemet kan det finnas många orsaker (eller inga alls) till varför den beter sig så.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"