Annons

Felmeddelande....

1
Igår när jag skulle åka från jobbet och startar upp bilen, så tänds det något i den högra mätaren att det var fel på hybridsystemet.
Stängde då av bilen för att starta om den, då var det borta.
Men när jag åkt en bit hemmåt så poppar det upp i mittskärmen att det var fel på Batterihanteringssytemet, åk till Kia verkstad för att kolla.
Tittade även i min app, stog lika där.

Började söka på nätet efter vad som skulle kunna vara fel.
Hittade då en tråd i detta forum, men för Sportage, att det är en bugg i AVN och det kanske löses vid nästa uppdatering.
Gick då till Kia Navi Update-sidan och såg då att igår, den 6:e Nov, hade det kommit ut uppdateringar.
Idag när jag gick ut till bilen för att åka till Kia, då var felet borta...kollade då om den fanns någon uppdatering via Kia Connect, och det fanns det och då slutförde jag uppdateringen.

Nu ett par funderingar:
Jag såg inte på skärmen igår att det poppade upp något om att det fanns en uppdatering, brukar det komma upp sådana?
Kan dessa meddelande som jag fick igår ha att göra med att den gjorde den första delen av uppdateringen?
När bilen uppdateras via luften eller USB/SD-Kort, uppdateras bara AVN-enheten då, eller kan det bli någon uppdatering till motor/växellåda.

Gälller Kia Plug-In-23. Knappt 2 månader gammal, rullat ca 400 mil.
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"