Annons

Skyltscanning

1
KIA Niro laddhybrid MY 2022 version fullutrustad verkar inte ha skyltscanning av hastighetsskyltar utan förlitar sig bara på databasen i navigationsystemet .
Någon KIA modell som använder kameran och visar aktuell hastighet på vägen
Annons

Re: Skyltscanning

2
Jag tycker/antar att alla ska ha den funktionen.
Min KIA Niro Hybrid 2020 PP2 har det i alla fall. Scannade skyltars information trumfar informationen från databasen.

Fungerar kameran i övrigt? (så att bilen styr själv och varnar om du kommer för nära en linje)
Stenskott eller spricka i glaset precis framför kameran?

Re: Skyltscanning

3
elof skrev: 17 okt 2023, 00:07 Jag tycker/antar att alla ska ha den funktionen.
Min KIA Niro Hybrid 2020 PP2 har det i alla fall. Scannade skyltars information trumfar informationen från databasen.

Fungerar kameran i övrigt? (så att bilen styr själv och varnar om du kommer för nära en linje)
Stenskott eller spricka i glaset precis framför kameran?
Bilen fungerar problemfritt och inget på rutan som skymmer kameran.. Den tar bara info om aktuell hastighet från databasen konstaterar jag tydligt när det är tillfälliga ändringar av hastigheten med andra hastighetskyltar än normalt .Finns heller inget i specifikationen som nämner skyltscanning för hybrider och laddhybrider tom MY2022 av gamla modellen.Skyltscanning är nämnt bara på fullutrustade Kia eNiro gamla modellen tom MY2022 och då bara om man har tillägget Tech.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"