Annons

Ljudnivån i stereon, mm

1
Hej !

Kia Ceed 2019 GT-Line.
Går det att koppla bort att ljudnivån sänks när man lägger i back växeln ?

Jag har börjat använda "Mobil HotSpot" från min mobiltelefon.
När jag närmar mig en fartkamera sänks ljudnivån från högtalarna.
Sedan kommer inte ljudnivån tillbaka.
Nån inställning i bilen eller telefonen ?

Hoppas på svar ;)
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Annons

Re: Ljudnivån i stereon, mm

2
Hej,

Tyvärr inga svar, bara har ett liknande beteende, när jag passerar en viss plats sänks stereon, eller om det bara spelar ur bakhögtalarna, för att sedan återgå till normal volym. Nästan som när instruktioner ges vid navigering med Google Maps, bara det att det är alldeles tyst.

Någon som var vad det kan vara och/eller hur man kan lösa det?

Re: Ljudnivån i stereon, mm

3
ssh9721 skrev: 09 jan 2023, 11:36 Hej,

Tyvärr inga svar, bara har ett liknande beteende, när jag passerar en viss plats sänks stereon, eller om det bara spelar ur bakhögtalarna, för att sedan återgå till normal volym. Nästan som när instruktioner ges vid navigering med Google Maps, bara det att det är alldeles tyst.

Någon som var vad det kan vara och/eller hur man kan lösa det?
Det är fartkameravarningen, fast volymen på varningen är sänkt. Tryck på högtalarikonen så det blir ett streck över så slipper du varningen helt.

Re: Ljudnivån i stereon, mm

4
SorentoUM skrev: 09 jan 2023, 12:45 Det är fartkameravarningen, fast volymen på varningen är sänkt. Tryck på högtalarikonen så det blir ett streck över så slipper du varningen helt.
Tack för svar, det låter mycket troligt då det skett nära där det finns kameror. Finns det något sätt att höja volymen, gäller det att höja just när varningen är aktiv? Tänker istället för att slå av funktionen?
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"