12v batteri dött
Postat: 19 jan 2022, 16:44
Hej,
Förra veckan vart min e-niro stendöd. Kunde inte låsa upp med fjärren. Den hade stått 3 dagar tror jag.
Fick använda nyckeln för att komma in i bilen. Tänkte öppna laddluckan men det verkar inte gå utan batteri?
Vet att det finns en stropp att dra i under huven men den är väl till för att lossa laddkabeln? den funkade inte att öppna luckan med iaf.
Ringde assistans som kom förbi med en hjälpstart som dom kopplade in på 12v batteriet och bilen vaknade till liv. Batteriet visade ca 5v när han mätte på det.
Hade över 80% laddning på stora batteriet. Vi bestämde att han inte skulle ta med bilen för felsökning och att det var en 'one timer'
Har kört utan problem typ 1 vecka efter det inträffade.
Nån som har varit med om något likande?
Googlade lite och det verkar som flera med Ionic 5 råkat ut för samma 'bugg' utomlands.
Förra veckan vart min e-niro stendöd. Kunde inte låsa upp med fjärren. Den hade stått 3 dagar tror jag.
Fick använda nyckeln för att komma in i bilen. Tänkte öppna laddluckan men det verkar inte gå utan batteri?
Vet att det finns en stropp att dra i under huven men den är väl till för att lossa laddkabeln? den funkade inte att öppna luckan med iaf.
Ringde assistans som kom förbi med en hjälpstart som dom kopplade in på 12v batteriet och bilen vaknade till liv. Batteriet visade ca 5v när han mätte på det.
Hade över 80% laddning på stora batteriet. Vi bestämde att han inte skulle ta med bilen för felsökning och att det var en 'one timer'
Har kört utan problem typ 1 vecka efter det inträffade.
Nån som har varit med om något likande?
Googlade lite och det verkar som flera med Ionic 5 råkat ut för samma 'bugg' utomlands.