Annons

Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

1
Även om min telefon finns i listan i bilstereon över enheter så ansluter den sig själv kanske en gång av fyra.
Fler som tycker detta strular? Gäller när man ska spela musik
iPhone är ju ökände över dess dåliga blåtandsegenskaper gäller från ver. 3 fram till senaste ver. 4 (alltså telefonen inte ios).
Själv brukar jag gå till inställningar i telefonen och stänga av blåtand och slå på det igen, då brukar den ansluta.
Däremot så står det att den är ansluten mot Kia, även om man ringer från den kommer det upp vilken ljudkälla man ska välja. Så telefonen verkar tro att den är ansluten...

Finns det något enklare knep än detta, eller att byta telefon? Eller är det faktiskt så att felet är i bilstereo?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

8
Så, nu har jag köpt en iPhone 4. Min förra 3GS kunde jag ansluta med lite strul osv.

Den nya nu är ännu struligare. Både bilstereon söker och telefonen söker och ingen hittar något.
I telefonen står det att den är "upptäckbar". Men bilen upptäcker inget alls.

Så vad är det nu för fel?


Lösrte det själv. Min 3GS hade ett namn i itunes iom att jag nu använde en ny telefon och synkade min den gamla backupen så fick den nya samma namn. Detta begriper tydligen inte en blåtandsbilstereo. En polare med en Lexus hade samma problem. Nytt namn på ny telefon löste problemet.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Problem"