Annons

KIA garanti

1
Har en baklucka på min Niro som dåligt när det är kallt, på grund av dåliga gasfjädrar. Upptäckte det redan förra vintern och tog upp det med Kia i våras, när jag var där med bilen var det var då plusgrader så de tyckte inte att det var något fel och att det funkade. För två veckor sedan var det kallt, jag åkte till Upplands Bilforum, och servicekillen tittade konstaterade att det inte gick att öppna luckan och filmade luckan som inte gick att öppna helt och man måste hjälpa den hela vägen upp. Jag fick en tid i dag för att som jag trodde fixa det hela, Det första jag var då tvungen att göra, var att skriva på ett papper som sa det kunde komma att kosta mig 1795 kr för undersökningen? På luckan finns det två gångjärn och två gasdämpare, vad är det att undersöka och som ska kosta 1795 kr? Jag satt där och väntade en timme och när bilden var "klar" så hade de inte bytt dämparna bara "undersökt" dem och jag kommer att få e ny tid för själva bytet och det är fortfarande oklart om det kommer att gå på garantin eller inte. Alltså fyra besök på verkstaden för två stycken gasdämpare som kostar 500-600 kr och tar 15 min att byta. Jag tycker det är skrämmande dåligt garanti och service. Tveksamt om det någonsin blir en KIA till.

PS
I somras tändes motorlampan första dagen på semestern, i Skåne. Närmsta verkstad Hedins i Ängelholm kunder erbjuda en verkstadstid 14 dagar senare, bra start på semestern. Efter mycket ringande, mejlande och mejl till pressansvarig på KIA, fick jag besked om att KIAs löfte är att verkstaden ska ha tittat på bilden inom 48 timmar. Hedins köpte detta lite surt och det vara bara att släcka lampan. Men mycket, mycket besvär för väldigt lite.

KIA hat trots sina garanti löften inte en organisation som kommunicerar och vet vad de ska göra.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"