Annons

Problem med Eberspächer, blinkande AWD-lampa och temp-mätare?

1
Hämtade en Sorento hybrid 1:okt. På bilen har eberspächers easystart-värmare hos bilfirman.
Första gången jag använde värmaren kördes den i ca. 20 min. Det blev varmt i bilen, men när jag hade åkt en bit upptäckte jag att temp-mäteren blinkade. Men bilen var ju i princip kall. I menyn visades tempen blinkande mellan 90-130grader. Ringde Kia assistans och bestämde att bilen skulle hämtas med bärgare dagen efter. När jag startade bilen den dagen var problemet borta. Vi kom överens att inte skicka bilen utan jag skulle använda den lite till för att se om felet kom tillbaka. Samma dag på eftermiddagen började AWD-lampan blinka. Värmaren funkar normalt ibland men ibland uppstår problemet med temp-mätaren.
Idag på morgonen körde jag värmaren, templampan började inte blinka. Rutan isades av. Men under en halvtimmes körning med bilen, ca. 2mil blev inte motorn varm på hela vägen, temp-mätaren rörde sig inte: Det är oerhört frustrerande som ni förstår. Nån som känner igen sig eller hört något om detta?
Skriv svar

Återgå till "Problem"