Annons

Kia Connect

1
Hej, har en ny e-niro.
Är det normalt att appen Kia Connect inte uppdaterar information automatiskt?

Tex om jag ansluter en laddare så måste jag trycka på refresh symbolen som finns på statusmenyn, efter ca 5s då står det att info om uppdatering har mottagits. Datum och tid under ’senast uppdaterad’ på statusmenyn ändras ändå inte, inte heller informationen. Om jag tvångsavslutar appen och startar den igen har information uppdaterats.

Har en iPhone med senaste iOS.

Tack.
Senast redigerad av qsecofr den 28 nov 2021, 09:32, redigerad totalt 1 gånger.
Annons

Re: Kia Connect

3
Tack, trodde det var något fel att den inte uppdaterade automatiskt.
Det är en sak att man behöver trycka på 'refresh-knappen' men att behöva tvångsavsluta appen för att uppdatera info måste väl ändå var något fel?

Re: Kia Connect

4
Tvångsavsluta ska man inte behöva göra. Däremot kan man få behöva växla mellan Remote och Status.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Kia Connect

6
Svaret jag fått från Kia Connect supporten:

” Range is updated (together with vehicle status) only after ignition cycle, app refresh or after a successful remote command. ”
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Kia Connect

7
Uppdatering av statusfliken funkar endast när jag tvångsavslutar appen. Har avinstallerat den och installerat den igen men det hjälpte inte.

Sen kommer tipsrutan upp varje gång man startar om appen, även om man bläddrat igenom alla tips, är det normalt? Känns inte så.

Re: Kia Connect

8
En uppdatering.
Jag nämnde att tipsrutan kom upp varje gång jag startade om appen, tyckte det var märkligt då jag scrollat igenom alla tips.
Såg tillslut att det fanns en 'visa inte igen' bock som jag missat.

Bockad i denna och nu så uppdaterar statusmenyn utan att jag behöver tvångsavsluta appen. Likaså så kan jag nu spara min hem & jobb destination som jag inte kunde innan.

Osannolik 'bugg' i appen men skriver det här ifall någon annan har samma problem.
Men det är nog bara jag som var korkad och inte såg 'visa inte igen' bocken :)
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"