Annons

Senaste uppdatering...

1
Lämnade in hustruns Picanto 1,2 Aut -20 imorse för första servicen (1 år / 1500 mil). Jag frågade specifikt om de skulle göra en uppdatering av programvaran fast bilen inte har navigator. Det skulle de göra, sa dem.

Efter att vi hämtat ut bilen kollade jag upp programvaran och den var precis samma som före servicen. Jag frågade killen i kundtjänst om de hade gjort uppdateringen. Det hade de gjort och menade att det i så fall inte finns någon nyare programvara till Picanto.

Ni son nyligen servat era Picanto, vad står det för datum på er programvara? I hustruns bil står det 190103.

Kan det vara så att det inte har kommit någon ny programvara på nästan två år? En fråga bara eftersom man ändå betalar för att den ska uppdateras.
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20
Annons

Re: Senaste uppdatering...

3
SorentoUM skrev:Om bilen inte har AVN (navigator) finns det ingen nyare mjukvara.

Verkstaden menade kanske att man kontrollerat ev uppdateringar till motorstyrenhet och liknande (för det ingår också i servicen)
Jaha!

Det måste ha varit så de menade. Vilket inte var helt kristallklart för mig. :-)

Tack för svaret! :-)
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20
Skriv svar

Återgå till "Picanto"