Nu är den nya kondensorn på plats och har monterat nya o-ringar och plastat in anslutningarna och låtit plomberingen på kondensorn sitta kvar.
Så kommer jag skruva dit kopplingarna precis innan det är dags att vacumsuuga hos ac firman för att det nya torkfiltret ska suga åt sig så lite fukt som möjligt.
Om någon ska göra samma operation utan att helt plocka bort kylaren och tömma systemet på glykol så gjorde jag såhär.
(I stridens hetta glömde jag såklart att ta bilder =/)
Jag följde den här guiden för att se ungefär var alla skruvar satt. (Ser inte likadant ut som på min bil men skruvarna var på ett ungefär.
https://www.youtube.com/watch?v=sc3TVOv_EpoDock på min Kia så satt det en extra skruv som drog ihop fronten med skärmen i hjulhusen under plastskydden på varje sida.
Fick även lossa 3 plastclips under bilen precis under dimljusen, 1 på passagerarsidan och 2 på förarsidan.
Fick ta lös båda framlyktorna vilka bara satt i 2 skruvar var så det var jättelätt samt lossa kontakterna.
Fick ta bort alla plastskruvar som sitter i metallbågen som huvlåset sitter i samt lossa en skruv för att släppa på kylaren och flytta den lite bakåt.
Tidigare ägare hade använt 1 dm långa skruvar till nummerplåten och satt fast längre in så fick även skruva loss dessa.
Därefter kunde jag bara rycka loss fronten från skärmarna enligt ovan video och lägga bort den tills vidare.
Jag fick även ta bort metallbågen som sitter bakom kofångaren och ta kondensorn framåt då i alla fall jag inte hade en chans att få plats att lyfta ur kondensorn uppåt, inte utan att helt ta bort kylaren i alla fall och tömma systemet på glykol, och jag hade inte tillräckligt med glykol hemma såklart ;P
Sen gick det lätt som en dans att få loss kondensorn, den satt i 2 skruvar som gick lätt att komma åt när lyktan på förarsidan var bortplockad.
Allt som allt tog det 2 timmar att skruva isär och sätta ihop allting igen så nu hoppas jag att det inte läcker någon fler stans och att kompressorn faktiskt fungerar