Hej alla!
Har en fråga angående bluetooth. När jag skall skall ringa upp ett nummer på min Iphone 3GS så ansluter den inte på bilens bluetooth. Ringer jag upp numret och lägger på direkt och använder sedan svara/ring knappen på ratten så fungerar det och då ringer den upp. Kanske är det fel på min telefon, men den fungerar perfekt med andra bluetooth anslutningar och även med musik i bilen med Spotify via bluetooth. Någon som stött på detta problem eller vet vad som är fel?
Annons
Re: Bluetooth
2Sådan är funktionen på denna Bluetooth - tyvärr...gotia skrev:Hej alla!
Har en fråga angående bluetooth. När jag skall skall ringa upp ett nummer på min Iphone 3GS så ansluter den inte på bilens bluetooth. Ringer jag upp numret och lägger på direkt och använder sedan svara/ring knappen på ratten så fungerar det och då ringer den upp. Kanske är det fel på min telefon, men den fungerar perfekt med andra bluetooth anslutningar och även med musik i bilen med Spotify via bluetooth. Någon som stött på detta problem eller vet vad som är fel?
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
3Hej och välkommen till forumet,
Det har varit lite hit-and-miss med vad bluetoothenheter kan eller inte kan göra med den inbyggda enheten. Jag väntar på min nya KIA med bluetooth som kommer på onsdag nästa vecka, men jag tror säkert du kommer få svar före det. Ringer du med röstaktivering kan det vara problem med att den inte känner igen namnet i adressboken (som vid det här laget borde laddats ner i bilen).
Grief, såg först nu ditt svar. Jag har för mig att jag läst det också, men vet att man med bluetoothenheten på i alla fall USA modellen av SOUL kan ringa upp med röststyrning/bluetooth. Ska undersöka detta noggrannare på onsdag.
Peter
Det har varit lite hit-and-miss med vad bluetoothenheter kan eller inte kan göra med den inbyggda enheten. Jag väntar på min nya KIA med bluetooth som kommer på onsdag nästa vecka, men jag tror säkert du kommer få svar före det. Ringer du med röstaktivering kan det vara problem med att den inte känner igen namnet i adressboken (som vid det här laget borde laddats ner i bilen).
Grief, såg först nu ditt svar. Jag har för mig att jag läst det också, men vet att man med bluetoothenheten på i alla fall USA modellen av SOUL kan ringa upp med röststyrning/bluetooth. Ska undersöka detta noggrannare på onsdag.
Peter
gotia skrev:Hej alla!
4För mig fungerar den bara för musik om jag kör Android/iPhone.Peter skrev:Hej och välkommen till forumet,
Peter
Ska jag prata i den krävs en gammal Sony Ericsson...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
5Släng ett öga på den här:
[youtube]VOz8h322CWA[/youtube]
[youtube]VOz8h322CWA[/youtube]
Grief skrev:För mig fungerar den bara för musik om jag kör Android/iPhone.Peter skrev:Hej och välkommen till forumet,
Peter
Ska jag prata i den krävs en gammal Sony Ericsson...
6Då är det väl bluetooth av två dåliga världar då.....
iPhone har diskuterats sedan den kom om hur extremt värdelös den är när det gäller att ansluta och bli ansluten.
Men jag "parade" min igår och det var väldigt bra ljud att lyssna på iPhonens musik i bilstereon.
Att man sedan kan ta emot samtal är väl ändå det viktigaste, eller har jag fel? Man sitter väl inte och ringer andra medans man kör? Jag gör inte det iaf. Hörde även med den som ringde till mig om ljudkvaliteten i denna "handsfree" han sa det var väldigt tydligt samt att det inte "klippte" som det ibland kan göra.
I bilstereon nu är det ditlagt två iPhone och en SE.
Nu är ju detta kanske inte ett direkt svar på frågan och isf kan ni bortse från inlägget.
iPhone har diskuterats sedan den kom om hur extremt värdelös den är när det gäller att ansluta och bli ansluten.
Men jag "parade" min igår och det var väldigt bra ljud att lyssna på iPhonens musik i bilstereon.
Att man sedan kan ta emot samtal är väl ändå det viktigaste, eller har jag fel? Man sitter väl inte och ringer andra medans man kör? Jag gör inte det iaf. Hörde även med den som ringde till mig om ljudkvaliteten i denna "handsfree" han sa det var väldigt tydligt samt att det inte "klippte" som det ibland kan göra.
I bilstereon nu är det ditlagt två iPhone och en SE.
Nu är ju detta kanske inte ett direkt svar på frågan och isf kan ni bortse från inlägget.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
7Tack för alla svar och synpunkter. Iphone är väl kanske inte känd för att vara bra på just bluetooth. Men att kunna välja bilens bluetooth när man ringer upp någon tycker jag inte skulle vara så avancerat. Den syns ju som val i telefonen men går som sagt inte att använda. Har ni andra samma problem med detta?
KIA Ceéd SW 2011, 1,6 CRDi ECO Komfort, 128 hk.
8När du ringer upp med telefonen kan du bara växla över till bluetotoh efter att motparten svarat.gotia skrev:Tack för alla svar och synpunkter. Iphone är väl kanske inte känd för att vara bra på just bluetooth. Men att kunna välja bilens bluetooth när man ringer upp någon tycker jag inte skulle vara så avancerat. Den syns ju som val i telefonen men går som sagt inte att använda. Har ni andra samma problem med detta?
Så att om du ser ett val och det inte händer något är för att du trycker för tidigt
9Hej skulle vilja kunna spela upp musik trådlöst i bilen via mobilen. Jag har en 2010 så därför är ingen bluetooth inbyggd som i 2011 års modell.
Detta är vad jag funnit... http://www.netonnet.se/art/dator/surfpl ... 8228.5623/
någon bättre ide?
PS går det använda iphone uttaget på något sätt?
Trevlig sommar
Detta är vad jag funnit... http://www.netonnet.se/art/dator/surfpl ... 8228.5623/
någon bättre ide?
Trevlig sommar
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2010
10robbe skrev:Hej skulle vilja kunna spela upp musik trådlöst i bilen via mobilen. Jag har en 2010 så därför är ingen bluetooth inbyggd som i 2011 års modell.
någon bättre ide?
Trevlig sommar
Tja!
Har en såndär till hemmet, kopplat till 230uttag med så då får du ha en omvandlare i bilen osv..
Kia Cee'd SW-11