Senaste inlägget från föregående sida:
OneWhite skrev:Aqua skrev:Bra pris, bra garantier och bra kvalitet (trodde jag).
Kvaliten har så här i efterhand inte motsvarat de förväntningar jag hade på en helt ny bil. Flertalet fel som trasiga dimljus, dålig radiomottagning, rost mm. som nu börjar göra mig mer och mer irriterad.
Ja, sånt får man väl vara medveten om att kan tillkomma. Men funderar du på att köpa en annan bil, alltså ett nytt bilmärke? Jag personligen börjar vela mot en Volvo XC60 faktiskt...
Man kan väl säga så här om bilar allmänt: bilar från Japan och Korea och vissa tyskar är rätt bra, pålitliga och har någorlunda billig service!
En Volvo har enligt Expressen den dyraste service i sin klass, man kan inte jämföra här med en Porsche eller Audi V8, där en kamrem kostar runt 60,000.- att byta!
Sedan är det lite över reklam med just Volvo, dom görs i 0,75 plåt som alla andra bilar, dom har plast som andra bilar, dom har aluminium fälgar som andra bilar, dom har elektronik som andra bilar, dom har stål i samma kvalitet som andra bilar, sedan kan man ju inte jämföra en rumänsk Dacha med en Volvo på samma dag!
Har haft olika bilar sedan 1972 och meckat och kört dragrace i många år så lite vet man nog om just bilar! Tex engelska Rover e bara skit, samma med Mini och Leyland lastbilar är bara bajs! Nya Ford Mustang fick inte många stjärnor i Eurocaps sista mätning! Att vissa bilar drar mycket soppa är inte heller bra, min Sportis drog exakt 25 liter från Stockholm till Götlaborg, inte dåligt! Då höll vi hastighets gränsen hela tiden och körde med cruice kontroll på!