Re: Bränlsevärmare/Parkeringsvärmare Plug-in hybrid

#11

Senaste inlägget från föregående sida:

Patrik74 skrev:
Jörgen B skrev:Har nyligen monterat motorvärmare och visst stänger besinmotorn av tidigare men fortfarande hemskt tråkigt när den startar. Det blir oftast att vrida ner värmen för att slippa använda bensin. Enligt färddatorn drar motorn 3dl/mil fast jag kör på el, känns så där.....


Jag använder inte motorvärmare, värmer bilen med bensinmotorn och har en genomsnittsförbrukning på 1,9. På sommaren kommer detta bli än lägre så bilen håller vad den lovar för min del.


Jag har märkt att om man kör bilen i hybridläge en bit på kalla mornar, för värmens skull, så drar den ungefär lika mycket bensin som när man kör på ren eldrift och med bensinmotorn endast som värmekälla. Fördelen är att det blir fortare varmt och att laddningen på EV-batteriet inte förbrukas.


Annons

Re: Bränlsevärmare/Parkeringsvärmare Plug-in hybrid

#12
Kiabatt skrev:
Patrik74 skrev:
Jörgen B skrev:Har nyligen monterat motorvärmare och visst stänger besinmotorn av tidigare men fortfarande hemskt tråkigt när den startar. Det blir oftast att vrida ner värmen för att slippa använda bensin. Enligt färddatorn drar motorn 3dl/mil fast jag kör på el, känns så där.....


Jag använder inte motorvärmare, värmer bilen med bensinmotorn och har en genomsnittsförbrukning på 1,9. På sommaren kommer detta bli än lägre så bilen håller vad den lovar för min del.


Jag har märkt att om man kör bilen i hybridläge en bit på kalla mornar, för värmens skull, så drar den ungefär lika mycket bensin som när man kör på ren eldrift och med bensinmotorn endast som värmekälla. Fördelen är att det blir fortare varmt och att laddningen på EV-batteriet inte förbrukas.


Jag har kommit till samma slutsats och samma lösning. Hemma kör jag dock med motor och kupeevärmare vilket är skönt och sparar bensin.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster