Annons

Passar facelifts eller GT:s lampor med LED bak på en tidigare Ceed utan LED, halvkombi 5D?

1
Hej, på Kia Ceed GT och vanliga faceliften av Ceed som "kom" 2015- har de LED ljus som standard på bakljusena. Dock har inte Ceeden från 2012-2014 LED bakljusen. Detta handlar om en Kia Ceed halvkombi 5 dörrars.

Så vad jag undrar är ifall man har en vanlig Ceed från 2013, kan man plocka bort de gamla ljusena bak och montera dit faceliftens bakljusen (eller GT:ns borde inte spela roll väl) så att man har en Kia Ceed 2013 men med originala LED bakljusen?

Passformen o så är samma vad jag vet så jag tror det borde funka men vill gärna ha någons input som är kunnigare i ämnet.


Tackar i förhand!
Annons

Re: Passar facelifts eller GT:s lampor med LED bak på en tidigare Ceed utan LED, halvkombi 5D?

4
Ja, det går att montera då utformningen på dom är samma och kontaktstyckerna är likadana, men det du får tänka på är ju att på en cee'd -13 har du dimljus vänster bak och backljus höger bak. På en cee'd facelift så har du både dimljus och backljus på båda sidor så isåfall blir det till att koppla om kablarna i bilen för att få det att fungera. Då ska du oxå tänka på att om du gör ingrepp på bilen så påverkar du risken att om något händer så täcks inte det av garantin
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Passar facelifts eller GT:s lampor med LED bak på en tidigare Ceed utan LED, halvkombi 5D?

8
ruggedkia skrev:
FilipLyxell skrev:Halvkombin har på båda men inte kombi när det gäller cee'd fram till att cee'd JD F/L kom
Menar du dimljus eller backljus?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Båda. Gamla cee'd kombi har backljus på höger sida bak och dimljus på vänster sida.
Det är bara nya facelift som har dimljus och backljus på båda sidor bak
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"