Sida 2 av 2

Re: Vindrutespolare, munstycken

Postat: 08 feb 2017, 15:50
av SorentoUM
Bra modifikation och bra beskrivet. Borde nästan läggas till i en DIY - Spolarförbättring :thumbup:

Re: Vindrutespolare, munstycken

Postat: 08 feb 2017, 19:33
av Hjortstigen
Detta kan väl (ju) inte sabba garantin på Bilen?

Re: Vindrutespolare, munstycken

Postat: 08 feb 2017, 20:40
av Torgskräck
Hjortstigen skrev:Detta kan väl (ju) inte sabba garantin på Bilen?
Tycker inte det då det har noll bäring på något annat än plastkåpan men man vet ju aldrig, dock kommer jag isf ta striden via advokat så får Kia förklara hur det skulle påverka negativt rörande annat på bilen mer än att jag gjort 2 hål i en plastkåpa.
HellboyElvis skrev:Bra modifikation och bra beskrivet. Borde nästan läggas till i en DIY - Spolarförbättring :thumbup:
Tackar :) , resultatet blev jäkligt bra, har åkt runt och spolat lite idag trots att jag inte behövde bara för att testa mer.


Kanske kan en moderator lägga mitt inlägg i en sticky under modifieringshörnan.

Re: Vindrutespolare, munstycken

Postat: 20 mar 2017, 22:35
av DrGadget
De har justerat mina spolarmunstycken på verkstan 2 gånger nu. Det har blivit bättre men inte riktigt bra. Det funkar nu hyfsat vid 70, men vid 90 och uppåt ser det ut som det kommer en luftström som studsar på rutan och lyfter strålarna. Intressant är ena verkstan sa att de inte var justerbara, sen när den var på åtgärd för annat fel så justerade de dom och sen ytterligare en justering vid service. Styvfarsan som jobbat med bilar justerade sina själv med en nål.

Re: Vindrutespolare, munstycken

Postat: 21 mar 2017, 08:34
av Torgskräck
De är inte justerbara, möjligtvis om de haft loss kåpan och skruvat loss munstyckena och lagt något i mellan munstycket och plastkåpan så de vinklas om men igentligen är de inte på något vis justerbara.

Jag ska göra en strypning till munstycket på förarsidan, pumpen sitter på passagerarsidan av bilen, så munstycket på den sidan har kortast slang och får därmed högre tryck än på förarsidan, så det blir absolut bäst resultat på den sida som inte kräver det i första hand. Slangen är ju bara 3mm invändigt så jag ska svarva en strypning i alu som borras 2mm och sätts i slangen till passagerarsidan, det borde strypa ned trycket/flödet dit och öka på förarsidan istället trots den längre färdvägen.