Kian (Ceed GT+) 2014 stendöd. Laddade den över natten. Sen gick u.a. Ingen aning varför. Läste att Vi bilägares test kia hade uppfört sig så också.
Efter laddning gått u.a. Batteriet fulladdat och förblir det.
Kia verkstan tror på lampa som stått på eller dörr som inte varit stängd.
Borde ha sett det tycker jag.
Nån som haft liknande erfarenhet?
Annons
Plötsligt stendöd bil. Varför?
2Ett antal på brittiska forum har haft problem med kontakterna för nyckellösa systemet, antingen dörr eller bakluckan dragit ur batteriet
Re: Plötsligt stendöd bil. Varför?
3Intressant. Har du länk till det forumet?R700 skrev:Ett antal på brittiska forum har haft problem med kontakterna för nyckellösa systemet, antingen dörr eller bakluckan dragit ur batteriet
Kia Pro_Ceed GT+
5Tackar!
Fel där var ex They've now traced the fault to the transmitter in the door handle.
Har ett minne att mitt dörrhandtag inte lyste upp som det skall när man står bredvid dörren.
Mycket elektronik i denna bil.
Kia Pro_Ceed GT+
6Så med de flesta bilar numera, rullande blåskärmar.. Jag har dock inte + paketet så vanlig hederlig nyckel i min bil.
7Ja, jag har ännu inte kommit underfund om allt. Plötsligt sa bilen: Förstår inte ditt kommando.R700 skrev:Så med de flesta bilar numera, rullande blåskärmar.. Jag har dock inte + paketet så vanlig hederlig nyckel i min bil.
Hade inte satt på GPS vad jag vet.
Kia Pro_Ceed GT+
8Märker att ibland fungerar inte öppning via handtaget. Dvs att den låser upp sig när jag trycker på svarta lilla knappen på handtaget.
Men nu - fortsatt, inte problem med att den laddat ur sig. Tursamt nog.
Men inte bra när man inte vet vad som hänt.
Men nu - fortsatt, inte problem med att den laddat ur sig. Tursamt nog.
Men inte bra när man inte vet vad som hänt.
Kia Pro_Ceed GT+
9Bor du så att det är möjligt att du förvarat nyckeln inom 10 meter från bilen vid tillfället batteriet drogs ur? Har läst att det kan hända om man har nyckellösa..
10Ja, absolut. Ska undvika det.R700 skrev:Bor du så att det är möjligt att du förvarat nyckeln inom 10 meter från bilen vid tillfället batteriet drogs ur? Har läst att det kan hända om man har nyckellösa..
Kia Pro_Ceed GT+