Tycker faktiskt att den inbyggda GPS'en i ceed är helt ok det lilla jag brukar den.
Dock så finns det lite skrattretande saker i röststyrningen, om jag kör på E20 säger den E tjugo, vid byte av riksvägar säger den exempelvis 246, som den ska, men så fort den ska säga E18 så säger den E ett åtta, inte E arton, den liksom stakar sig mellan stavelserna någon tiondels sekund.
Har ni fler saker ni märkt vid bruk där den säger korrekt i ena fallet men missar i andra likt detta ?
Annons
Re: Roliga saker från GPS'en
2Bor i Stockholmsområdet och den senaste tiden vill den alltid att jag ska åka via Mariehamn Åland
En normal resa på cirkus 3 mil brukar sluta på 30+ med färja via Åland... ex, är i Bromma och skall till Västbärga, då vill den att jag åker först till Åland, från Åland tillbaka till Sverige och sen till dit jag skall

En normal resa på cirkus 3 mil brukar sluta på 30+ med färja via Åland... ex, är i Bromma och skall till Västbärga, då vill den att jag åker först till Åland, från Åland tillbaka till Sverige och sen till dit jag skall
Sportage GT-line
3Hej Fredrik,
Har samma problem som du med GPSen.
I man är nära centrala delar av Stockholm och skall ut ur city så vill GPSen ta en rutt via Mariehamn!
Nav data version 2014.10.23
Kart databas 313 E7AE
KIA Ceed SW CRDI 2015
Peter
Har samma problem som du med GPSen.
I man är nära centrala delar av Stockholm och skall ut ur city så vill GPSen ta en rutt via Mariehamn!
Nav data version 2014.10.23
Kart databas 313 E7AE
KIA Ceed SW CRDI 2015
Peter
4Problemet jag har med GPSen är att den då och då försöker skicka in mig på avstängda vägar. Vilka är det som levererar kartorna till den? Så man kan rapportera det.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
6Navteq heter nu för tiden "Here": https://company.here.com/here/
På sidan jag länkar till finns en länk till HERE Map Creator som, om jag fattat det rätt, kan användas för att rapportera korrigeringar.
På sidan jag länkar till finns en länk till HERE Map Creator som, om jag fattat det rätt, kan användas för att rapportera korrigeringar.
Kia Niro PP2 2017